"Är det här sant", och en notis från Svenska Expressen som jag för övrigt slutat att läsa för många år sedan, som i sin tur hänvisar till Sunday Independent!
Nog borde det vara så att mängden bränsle är reglerat inom flygtrafiken anser jag som lekman? Alla plan borde ha tillräckligt med bränsle för att klara sin rutt, inklusive vissa stipulerade marginaler! Det är ingen fördel att varse sig flyga eller landa med för mycket bränsle kvar!
Ryanair är faktiskt den enda större flygbolag i Europa som genererar en vinst! Låt vara att de har avglamouriserat hela flyg branchen, men det var då på tiden!
Ryanair har gått i bräschen för att vi nu kan flyga till vettiga priser! Det har tvingat konkurrenter att följa efter, eller kopiera konceptet (Norwegian).
En som var före sin tid, var Lakers! Men då sänkte konkurrenterna priserna på exakt de rutter Lakers flög, och gjorde att Lakers gick i KK. Men hör och häpna, sedan höjde konkurrenterna igen
Nu är RyanAir så stora att konkurrenterna inte kan prisa ut dem. De har idag heller inte en kassa till det, tack och lov.
Återigen: Jag flyger med det bolag som ger mig mest valuta för pengarna! Om det är RyanAir, Norwegian eller SAS är för mig egalt!