Ryanair lägger ner

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kan det bero på att dom inte får använda silvertape till att laga planen med?
gapskrattt

Tråkigt när olika möjligheter minskar. Men jag tror att Ryanair återkommer till våren med Corvera som ny bas.

Tråkigt också att inte veta vad som gäller , jag har en anhörig som skulle komma med sista planet från Västerås på fredag. Lägger ner från Fredag! Är det Fredag morgon eller midnatt mot Lördag???? Sist jag kollade sålde de fortfarande reser till nämnda flyg!!!!!

Tråkigt när olika möjligheter minskar. Men jag tror att Ryanair återkommer till våren med Corvera som ny bas.

Tråkigt också att inte veta vad som gäller , jag har en anhörig som skulle komma med sista planet från Västerås på fredag. Lägger ner från Fredag! Är det Fredag morgon eller midnatt mot Lördag???? Sist jag kollade sålde de fortfarande reser till nämnda flyg!!!!!

Håller med om att det är lite surt. Det finns inte så många alternativ för oss som bor i Småland, är bara Ryanair som flyger direkt till Alicante i "närområdet". Avreseorter har varit Växjö, Säve och Skavsta. Att åka till Arlanda eller Kastrup som Norwegian flyger från är liiiite långt.

Lotta

Om ryanair lägger ner lönsamma rutter i protest mot AENA, är dom idioter. Om nu dom linjerna är lönsamma kommer antingen Ryan (när dom har slutat tjura) eller nàgot annat bolag ta upp dom linjerna.

Kul att Ryans chef säger att den nya terminalen var dyr och helt onödig (citat enligt SA) det visar u hur mycket koll han har. Han har nog aldrig varit pà den gamla terminalen pà en helg, när det var check-in köer ut pà parkeringen

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Från Skavsta har man de senaste åren skurit ner trafiken under vintern. De nedskärningar man hotat med från Girona motsvarar ungefär dessa "normala". Man använder nog bara säsongsanpassningen som ett hot.

Själv använder jag ibland Spanair. Eftersom det är enda "riktiga flygbolaget" som kör direkt till Stockholm, är deras överlevnad viktig för oss som tar med hund ibland.

Från Säve har dom också dragit ner vintertid på antal dagar, från 5 tror jag för ett par år sedan till 2dgr.
City airline tog bort linjen förra året vintertid pga dålig lönsamhet..

Nya trådar

Back
Toppen