Det skrivs mycket om olika flygbolag numera och oftast negativa saker.
Vi reste mellan Lissabon och Kastrup med TAP-Air, det Portugisiska flygbolaget.
Kom till flygplatsen ett par timmar innan, tack vare en tågresa till Lissabon.
Ville direkt checka in och det fanns 10-15 incheckningsdiskar, så det tog bara cirka fem minuter det hela. Frågade om extra benplats eftersom jag är fullväxt på ”längden inte på bredden”, som de flesta numera är istället. Det fixade sig utan problem.
Väl på planet efter en halvtimmes flygning så luktade det mat, det serverades en full meny med förrätt, varmrätt, efterrätt och dricka, med riktiga bestick och porslin.
Resan hem blev även en upplevelse, fick besked vid incheckningen att dom måste placera om lite i planet, så vi fick vänta till gaten öppnade innan vi fick våra platser. Dessa styrde oss till första klass avdelningen, återigen mycket gått om plats och givetvis full meny hem. Vad kostade denna lyx 141 euro, per person.
Billigast är inte alltid bäst, utan vad vi får för pengarna! thumb
Vi reste mellan Lissabon och Kastrup med TAP-Air, det Portugisiska flygbolaget.
Kom till flygplatsen ett par timmar innan, tack vare en tågresa till Lissabon.
Ville direkt checka in och det fanns 10-15 incheckningsdiskar, så det tog bara cirka fem minuter det hela. Frågade om extra benplats eftersom jag är fullväxt på ”längden inte på bredden”, som de flesta numera är istället. Det fixade sig utan problem.
Väl på planet efter en halvtimmes flygning så luktade det mat, det serverades en full meny med förrätt, varmrätt, efterrätt och dricka, med riktiga bestick och porslin.
Resan hem blev även en upplevelse, fick besked vid incheckningen att dom måste placera om lite i planet, så vi fick vänta till gaten öppnade innan vi fick våra platser. Dessa styrde oss till första klass avdelningen, återigen mycket gått om plats och givetvis full meny hem. Vad kostade denna lyx 141 euro, per person.
Billigast är inte alltid bäst, utan vad vi får för pengarna! thumb