Om att ha hund eller katt i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.

jonnyx

Medlem
Min veterinär (jag har tre hundar) har skrivit en samling artiklar om djurhållning, parasiter och sjukdomar i Spanien. Där finns också en bra artikel om att resa med djur mellan Sverige och Spanien (åt båda hållen):

Pet Vet Kamu - Artiklar

Nyttig läsning som kan räta ut många frågetecken.thumb

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Många bra artiklar men den om resa är tyvärr helt inaktuell. Kolla Jordbruksverkets hemsida istället.

Eftersom dvärgbandmask numera finns i Sverige gäller inte bestämmelserna om denna. Men alla tycker nog att alla bör avmaska ändå innan man åker till Sverige. Likaså är reglerna om rabies ändrade.

Men, som sagt, många artiklar är jättebra.

Uppdatering begärd

Många bra artiklar men den om resa är tyvärr helt inaktuell. Kolla Jordbruksverkets hemsida istället.

Eftersom dvärgbandmask numera finns i Sverige gäller inte bestämmelserna om denna. Men alla tycker nog att alla bör avmaska ändå innan man åker till Sverige. Likaså är reglerna om rabies ändrade.

Men, som sagt, många artiklar är jättebra.

Hej,
Jag har skickat ett mail till Susanne och bett henne uppdatera sina artiklar.
Tack för påpekandet.
Jonnythumb

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen