Movistar går inte använda utanför spanien

lejon66

Ny medlem
Hej! Har ett problem, vi har kontrakt på movistar och får faktura, alltså inget kontantkort. Har provat använda movistar i Sverige och Frankrike bl a men får det inte att fungera. Någon som vet vad som kan vara felet?
Måste kunna använda spanskt abonnemang då vi reser för våra kunders skull bl a.

Ville kolla här innan vi ringer till Movistar :-)
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har ingen koll på movistar men de kanske har en liknande spärr som Telia och vissa banker har och som man måste låsa upp före man kan använda mobilen, bankkortet i utlandet?
Telefonen i sig kan också ha en spärr - brukar finnas under roaming el.l.
 
Jag har ingen koll på movistar men de kanske har en liknande spärr som Telia och vissa banker har och som man måste låsa upp före man kan använda mobilen, bankkortet i utlandet?
Telefonen i sig kan också ha en spärr - brukar finnas under roaming el.l.

just det, låter ganska vettigt! Kolla med kundservicen. Säkerligen detta problem think
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack Nalle, vi ringde igår. Då vi inte haft kontraktet så länge så behövs det att man tar två fakturor från movistar, går till banken får det stämplat och faxar in det till movistar, då först kan de sätta på så att telefonerna funkar utanför spanien. Lite krångligt med andra ord.
 

Nya trådar

Back
Toppen