Más Amigos Costa Blanca Guiden är ett hastverk med felaktig information.

Kari Parman

Ny medlem
Más Amigos Costa Blanca Guiden är ett hastverk med felaktig information. Den som sammanställt nämnda publikation borde åtminstone gjort sig besväret att besöka de olika byar, städer och shoppingcentrum man presenterar. Jag kan inte uttala mig om huruvida beskrivningarna av de övriga ställena är tagna ur luften men när det gäller shoppingcentret Las Velas som ligger på Calle Catamarán i Los Alcázares kan man läsa följande.
”På shoppingcentret Las Velas som ligger på Calle Catamarán ganska nära Los Alcázares lilla flygplats kan man spendera en hel dag eller kväll då där finns både butiker, barnaktiviteter, gym, frisörer, biograf, restauranger, pubar och diskotek...”.
Sanningen är dock den att under de 2-3 senaste åren har nästan samtliga restauranger och butiker försvunnit från Las Velas. Biografen där alla filmerna är dubbade på spanska finns dock kvar liksom gymmet. Även ett matvaruhus (Dia) finns på Las Velas liksom Pizza GO och en spelhall för vuxna. När det gäller utbudet av pubar och restauranger är den allmänna uppfattningen bland oss som bor i närheten att hela stället liknar ett stort skämt. Den som påstår att man kan spendera en hel dag på Las Velas har låga krav på utbud eller har inte besökt stället under de senaste åren. Lyft på rumpan. Ut och rekognosera innan ni ger ut nästa guide.
Efter att många, som läst Mas Amigos Costa Blanca Guide, påpekat att förutom de direkta felaktigheterna så är även den röriga bakgrunden en sak som försvårar läsningen av guiden för alla som har synsvårigheter. Efter att själv läst i publikationen i fråga är jag benägen att hålla med och ställer mig i kören som efterlyser en tydligare layout i kommande versioner av Costa Blanca Guiden. Man behöver inte ens ha synsvårigheter för att uppleva guiden rörig och svår läst på sina ställen.

Kari Parman

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen