För oss som sitter i Sverige och bara längtar till Spanien, att få se solen (efter vår långa mörka vinter), vatten eller annan miljö från landet skulle jag vilja lista olika webcam som gärna sänder dygnet runt, där vi i alla fall kan få se det digitalt...
Finns ju en del, men har lite svårare att hitta de som kör streaming. Så lägg gärna in länk till olika webcam på fastlandet, Kanarieöarna, Mallorca...ja, från alla platser helt enkelt så kan vi kanske ha en uppdaterad lista här thumb
Mitt bidrag kommer från en bar på Lanzarote som kör med streaming, men inte dygnet runt. Länk här
Eftersom jag själv "sitter fast" med företag och mindre barn några år till i Sverige tänkte jag köpa in en Smart-tv att ha på väggen i mitt arbetsrum. Den får bli mitt virtuella fönster med strålande utsikt, även om det snöar utanför de andra fönstren. Undrar just om jag ska ha gardiner runt tv´n för att få en riktig fönsterkänsla
(Kanske fixar en bild o lägger upp här när det är klart och jag hittat olika bra webcam som sänder med streaming)
Här kommer ett erkännande: ja, jag är ett Spanienfreak ))
. Min kärlek till landet har gjort att mitt företag arbetar med flera företag i Spanien, jag gifte mig i Spanien, när jag handlar frukt på ex Coop letar jag efter Spanien som ursprungsland, jag fördjupar mig sakta men säkert i språket med en app som används (nästan) dagligen samtidigt som jag även dagligen lyssnar på webbradio från Spanien för att höra andra prata språket och på så sätt hålla mig a´jour med språket... Så ja, jag är nog lite galen. Och självklart ser jag "En plats i solen" på tv när det är från Spanien.
Lägg gärna även länk till olika radiostationer i Spanien som sänder online!
Finns ju en del, men har lite svårare att hitta de som kör streaming. Så lägg gärna in länk till olika webcam på fastlandet, Kanarieöarna, Mallorca...ja, från alla platser helt enkelt så kan vi kanske ha en uppdaterad lista här thumb
Mitt bidrag kommer från en bar på Lanzarote som kör med streaming, men inte dygnet runt. Länk här
Eftersom jag själv "sitter fast" med företag och mindre barn några år till i Sverige tänkte jag köpa in en Smart-tv att ha på väggen i mitt arbetsrum. Den får bli mitt virtuella fönster med strålande utsikt, även om det snöar utanför de andra fönstren. Undrar just om jag ska ha gardiner runt tv´n för att få en riktig fönsterkänsla

Här kommer ett erkännande: ja, jag är ett Spanienfreak ))

Lägg gärna även länk till olika radiostationer i Spanien som sänder online!