Vi är en liten familj med två vuxna och tre barn både jag och min man är relativt unga båda två och barnen är allihopa under 7 år. Vi vill nu lämna Sverige och flytta till ett varmare land, vi har inte så jätte mycket arbetslivserfarenhet men min man jobbar nu som elektriker och jag har jobbat som butikschef och har en turism utbildning. Pratar flera språk flytande Franska, Italienska, Engelska m.m Har precis börjat plugga lite Spanska och det funkar väldigt bra.
Jag undrar förstås hur man går tillväga vid flytt och om det finns andra som flyttat ifårn sverige med lite äldre barn då äldsta sonen är 7 år nu? Hur har det funkat för barnet? Hur har ni gjort med släkt i Sverige osv?
Vi vill helst flytta till Gran canaria eller någon utav öarna iallafall. Tar tacksamt emot alla tips jag kan få! Gärna också hur vida vi skulle klara livet i Spanien eller inte med alla barn, utibildningar och jobberfarenheter!
Tack!
Jag undrar förstås hur man går tillväga vid flytt och om det finns andra som flyttat ifårn sverige med lite äldre barn då äldsta sonen är 7 år nu? Hur har det funkat för barnet? Hur har ni gjort med släkt i Sverige osv?
Vi vill helst flytta till Gran canaria eller någon utav öarna iallafall. Tar tacksamt emot alla tips jag kan få! Gärna också hur vida vi skulle klara livet i Spanien eller inte med alla barn, utibildningar och jobberfarenheter!
Tack!