Huga!

Monica

Ny medlem
Anlände till Kastrup strax efter 16.00 sen har jag suttit i hyrbil, kört över bron och sedan bilat vidare till nordvästra Skåne. Ett evigt regnande, tempen mellan 11 och 14 grader. Snacka om kontraster mellan Madrid och Skåne. Här blir jag i fyra veckor och skall i alla fall njuta av svensk mat. Såg kantareller i affären, så i morgon blir det en njutning för kropp och själ. Smörstekta kantareller på rostad bröd. Det ni!

Mvh
Monica

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Här blir jag i fyra veckor och skall i alla fall njuta av svensk mat. Såg kantareller i affären, så i morgon blir det en njutning för kropp och själ. Smörstekta kantareller på rostad bröd. Det ni!

Oh, vad jag blir avundsjuk: aelskar kantareller. Igaar beraettade en svensk vaen paa FB, som jag brukade plocka kantareller med, hur han tillagade dem med faerska musslor och muscat vin. Mums. Och sen visade bilder hur han avnjuter de vid brasan i en sommarstuga
;:(

Aet gott i Sverige!

Anlände till Kastrup strax efter 16.00 sen har jag suttit i hyrbil, kört över bron och sedan bilat vidare till nordvästra Skåne. Ett evigt regnande, tempen mellan 11 och 14 grader. Snacka om kontraster mellan Madrid och Skåne. Här blir jag i fyra veckor och skall i alla fall njuta av svensk mat. Såg kantareller i affären, så i morgon blir det en njutning för kropp och själ. Smörstekta kantareller på rostad bröd. Det ni!

Mvh
Monica

oh dios mios va gott Monica! Hur länge blir du hemma Monica?

Jag gillar kantareller men inte regnet, blåsten etc.. Det är så kallt att jag har fått ta på mig yllesockor! Längtar tillbaka till värmen!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Åker hem igen den 8 september, så det blir en riktig höstsemester, ganska exakt fyra veckor.

Hola Monica ;;;;;)

Va´härligt, hoppas du får en bra semester. Vädret kan vi ju inte
göra mycket åt men jag har sen jag kom hem haft övervägande
bra..nästan väl varmt i juli :cheeky Jag pratar då om Sthlms-trakten.
I dag har det varit 22-23 gr och det är ju bra. Me gusta mucho..

Åker tillbaka 5 sept. Då är det fortfarande hett i Torre men ungefär
15:e brukar det vända. Får sitta inne med AC tills dess :D

Ciao P :love:

Får man lov att fresta med en godsak?:

cimg0323.jpg

Första, men inte sista, jag lovar!

Jag har haft hyfsat, men ostadigt väder sen jag kom hit. Jag har ju redan haft min beskärda del av sommaren i Madrid, så jag klagar inte...

Hjälp va´gott..jag har envis magkatarr så
jag kan bara äta mosad potatis ;:(
Nu när jag ser detta så tycker jag synd om mig själv :(

Men, har iaf tur med vädret dvs svalt och skönt!
Ha en fortsatt bra vistelse Monica!

Ciao P ;;;;;)

Hjälp va´gott..jag har envis magkatarr så
jag kan bara äta mosad potatis ;:(
Nu när jag ser detta så tycker jag synd om mig själv :(

Men, har iaf tur med vädret dvs svalt och skönt!
Ha en fortsatt bra vistelse Monica!

Ciao P ;;;;;)

Aj så tråkigt P!
Lider med dig, hoppas du blir bättre snart!

Förutom svamp så äter en annan nästan bara fisk och skaldjur (från kalla vatten), så risken finns att det börjar växa ut gälar snart :)

Häääääärliga kantareller! Mums!
Preciosa: Har du testat "potatisvatten"? Alltså skalad potatis får dra i kallt vatten över en natt och på morgonen dricker man vattnet. Ibland hjälper mot magkatarr. Även äggtoddy är bra ibland.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Aj så tråkigt P!
Lider med dig, hoppas du blir bättre snart!

Förutom svamp så äter en annan nästan bara fisk och skaldjur (från kalla vatten), så risken finns att det börjar växa ut gälar snart :)

Hahaha!! Gälar borde jag fått för länge sen..i 10 år åt jag bara
fisk varje dag, olika sorter.
Borde ju blivit intelligent också :eek: Vi hade en bra restaurang vid jobbet
som hade en fiskrätt varje dag så det var bara att hämta. Sen jag opererade
bort gallblåsan 1973 har jag haft magkatarr till och från ;:(
Inte blir det bättre med åren så klart men efter min bypass 2009 då dom
inte hade suppositorier på sjukhuset (!!!)är det sämre.

OK, nu blev det gnäll här..men i bland blir man less på eländet.
Längar efter spanska färska trucha,lubina,dorada...

Ciao P ;;;;;)

Last edited:
Häääääärliga kantareller! Mums!
Preciosa: Har du testat "potatisvatten"? Alltså skalad potatis får dra i kallt vatten över en natt och på morgonen dricker man vattnet. Ibland hjälper mot magkatarr. Även äggtoddy är bra ibland.

Hola Pozuela!
Jo´rå det finns nog inget jag inte har testat och potatis har varit min
medicin i alla år, man får tacka någon högre makt för att potatis finns thumb
Äggtoddy..jag då blev det nog tut-taxi till akuten :D

Kram P :love:

Förlåt! Jag visste inte att du inte tål ägg... Jag har sett det på nära håll hur det har hjälpt så jag tänkte tipsa om det.
Har du testat älgörtste? (Älgört=filipendula ulmaria) Man använder dess jordstam, blad och blommor, men blommorna ska plockas innan de är fullt utslagna.( = för sent för i år.)
Man torkar bladen/blommorna i vanlig ordning och teet kan förvaras i en burk i ett mörkt skåp eller skafferi.

Nya trådar

Back
Toppen