Hitta.se eller Eniro

rocio

Aktiv medlem
Hej!
Vet någon om det finns någon spansk motsvarighet till Hitta.se eller Eniro? Där man kan hitta vem som har visst nummer. Man törs ju inte ringa upp ett okänt nummer som står på displayen om det är ett sån't nummer som uppringaren får betala. Det kan ju bli jättedyrt har jag hört :eek:. I Paginasblancas kan man ju bara se vilket nummer en viss person har, inte tvärtom.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej!
Vet någon om det finns någon spansk motsvarighet till Hitta.se eller Eniro? Där man kan hitta vem som har visst nummer. Man törs ju inte ringa upp ett okänt nummer som står på displayen om det är ett sån't nummer som uppringaren får betala. Det kan ju bli jättedyrt har jag hört :eek:. I Paginasblancas kan man ju bara se vilket nummer en viss person har, inte tvärtom.
rocio

Hola Rocío!
När det gäller din fråga så är det underutvecklat här när det gäller
telefonregister...Vita och gula sidorna är totalt undermåliga tex.
Folk har haft fast telefon i 20 år men finns inte iaf...
Sen har jag för mig att man inte får kolla upp folk med namn...
Iaf så får man inte kolla i nåt personregister...Finns sidor som tjänar
pengar på att leta i register om nån viss person finns.
Det är väl allt. Jag har verkligen sökt en gång och det var inte
en lätt match :( Totalt omöjligt. Till slut hittades nåt register som jag
betalade för att dom skulle leta i - och det var
P-böter så jag vet att personen lever iaf thumb

Kanske nån annan vet nåt bra om registerbristen .
Ciao P :sol:

Last edited:
Hej P!
Ok, att man inte kan/får leta i något personregister, men inte är det väl konstigt om man vill veta vem som har ringt. Och som sagt, man törs ju inte ring upp och kolla heller. Man har ju läst skräckexempel på hur dyrt det kan bli. Jag ska försöka luska i detta framöver så återkommer jag.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej P!
Ok, att man inte kan/får leta i något personregister, men inte är det väl konstigt om man vill veta vem som har ringt. Och som sagt, man törs ju inte ring upp och kolla heller. Man har ju läst skräckexempel på hur dyrt det kan bli. Jag ska försöka luska i detta framöver så återkommer jag.
rocio

Ring fràn en telefonkiosk

Hej Nalle!
Vad har telefonkiosken med min fasta telefon att göra? Nu är jag inte med :confused:.
rocio

Om du ringer fràn en telefonkiosk fàr du ju reda pà vilket nummer som har ringt dig och skulle det vara ett lite konstigt nummer kan de ju inte ta betalt av dig. dina 20-30 cent lär ju ta slut ganska fort.

Annars finns det ett register http://quienmellama.com/ där du själv kan söka och lägga upp nummer som ringer. Inget officiellt och funkar med Wikia metoden

Om du ringer fràn en telefonkiosk fàr du ju reda pà vilket nummer som har ringt dig och skulle det vara ett lite konstigt nummer kan de ju inte ta betalt av dig. dina 20-30 cent lär ju ta slut ganska fort.

Annars finns det ett register http://quienmellama.com/ där du själv kan söka och lägga upp nummer som ringer. Inget officiellt och funkar med Wikia metoden
Kanon, testade några och verkar fungera på firmor med fasta telefoner.

Offenlighet är unikt här i norr, nästan alla register verkar hemliga där om man inte betalar.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen