Garanti i Spania

sh57

Medlem
Hei
Hvor lang garanti er det på ting man kjøper i Spania ? Dottern kjøpte med ett par skor med ledlys i sålen, da man kom hjem fungerte den ene bra, den andre er det feil på, kjøpte de i den skinnbutikken ved cura stranden.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
om jag inte har fel för mig sà har kläder och skor en garanti pà 6 mànader. andra saker 2 àr.
 
Vi köpte ett par likadana skor till båda våra barn. Dom ena höll i ca 45 minuter, tog laddning men slutade blinka.
Vi köpte dom i ett av marknadsstånden på Paseon brevid tivolit.
Jag trodde aldrig vi skulle få byta dom, men efter MYCKET tjafs från min frus sida med ägarens fru och ägaren. Det tog säkert 30-40 minuter plus att vi skrämde bort alla potentiella kunder lacka ägaren ur.
Han var extremt irriterad på att det var min fru som satte honom på plats. Han Kastade skorna i marken och både viftade och skrek högt åt oss, jag trodde nästan han skulle försöka nita någon av oss men han gav i stället pengarna tillbaka.

Vi köpte ett par lika dana skor i ett annat marknadsstånd men även på dom har ena skon gått sönder. Funkar ibland, ibland inte.

Dock har yngsta grabbens skor funderat felfritt.
 
Jag vet inte vad ni betalade, men jag tror aldrig man kan räkna med att ha få rätt som konsument när det gäller att köpa av nasare oavsett stöd av regelverk eller juridik. Kvalitén är ofta extremt låg i marknadstånden, precis som priserna. Jag säger inte att man inte ska försöka få igen pengarna om man känner sig lurad, vad jag säger är att man ska tänka efter före. ;)
Sen kan man ha tur också. Jag var på visit i Benidorm och hittade skoaffär sprängfylld med dojjor till vrakpriser. Där hittade jag ett par skor som jag använt mycket utan de har gått sönder. De är sådana köp som betalar alla de dåliga köp jag också har gjort. Det är nog så man får tänka :)
 
Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag vet inte vad ni betalade, men jag tror aldrig man kan räkna med att ha få rätt som konsument när det gäller att köpa av nasare oavsett stöd av regelverk eller juridik. Kvalitén är ofta extremt låg marknadstånden, precis som priserna. Jag säger inte att man inte ska försöka få igen pengarna om man känner sig lurad, vad jag säger är att man ska tänka efter före. ;)
Sen kan man ha tur också. Jag var på visit i Benidorm och hittade skoaffär sprängfylld med dojjor till vrakpriser. Där hittade jag ett par skor som jag använt mycket utan de har gått sönder. De är sådana köp som betalar alla de dåliga köp jag också har gjort. Det är nog så man får tänka :)
Hei
Køpte de i den skinnbutikk lengst bort ved Cura, der de selger skor vesker o.l, men virker som det er generelt dårlig kvalitt på de.
 
Vi köpte "blinkskor" på marknaden, dom höll första kvällen och när jag gick tillbaka nästa fredag frågade dom om jag ville ha ett nytt par eller få dom lagade, då det kvittade så bytte dom batteri i skon ( hade ett gäng i en påse), supertrevliga och serviceminded, men känns som vi bara hade tur eller att dom var på bra humör, har upplevt raka motsatsen hos kineserna så där kräver jag numer (med ett leende som besvaras med en sur min) alltid kvitto om det är nån lite dyrare sak.
Garanti ska ju gälla men, som ovanstående skriver: handlar man av nasare/ på basarer kan man nog känns sig rätt blåst i det avseendet.
 

Nya trådar

Back
Toppen