Flytta?

valle123

Ny medlem
Hej
Vi har fått nog av mörkret och snön , har bestämt oss för att flytta ner obestämt hur lång tid det blir. Vi funderar på sevilla eller cadiz. Vet ej riktigt än. Jag studerar konst och min man Jobbar som sjöbefäl och kan bo vart som helst. Undrar lite grann detta med spanska skolor Vs svenska skolan. Har hört att det är ganska dyrt att ha barna i den svenska skolan?
Har hört att det kostar runt 30 000 skr per termin och barn
dom pengarna har vi definitivt inte
Kan man kanske få stöd från sverige?
och ni som flyttat ner har ni någonsin ångrat er?
Är det billigare att bo där nere eller lika dyrt som Sverige?
Hur har ni gjort med era möbler och saker hemma?
ska kanske åka ner på lång semester och prova först. men känner på mig att jag inte kommer vilja flytta hem igen..

Mvh

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Välkommen hit,
Jag har inte haft barn i svenska skolor i Spanien så jag kan inte säga något om det. Avgiften låter hög. Kan ni inte tänka er en vanlig spansk skola? Barn lär ju språket snabbt. Skolan är lika bra (om inte bättre!) som den svenska. Sen finns ju alltid möjlighet till "hemundervisning" dvs man är själv sitt barns lärare. Hur gamla är barnen?