Flytta tSpanien

lillan99

Ny medlem
Jag skulle vilja flytta ner t Spanien m mina tre barn varav den äldsta är 19,
Vad finns det för möjligheter till jobb , hyra bostad, skolgång till dom yngre ( 5 och 13). Vi vill bo i värmen och ha det bra men en av oss bör ju ha jobb innan vi flyttar. Jag jobbar i dag som säljare i butik men har lång erfarenhet av resturang och min dotter jobbar på café
Vi har ingen aning om hur vi ska gå till väga, vill gärna höra hur ni andra gjorde när ni hade bestämt er

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej och välkommen till oss.

Utan att vara elak, vill jag att du skall börja med att läsa allt som redan är skrivet om dina frågor. Det mesta finns i kategorierna "Flytta till Spanien" samt "Leva och bo i Spanien". Det finns också en sökfunktion uppe på sidan, Skriv in sökord, samt klicka på "visa inlägg". Sedan får du givetvis fortsätta att ställa specifika frågor om det ena eller det andra.

Vad gäller mig själv så hade jag aldrig klarat mig utan all hjälp på detta forum. Bor nu som pensionär i Estepona.

Göran/Moderator thumb

Bland det första du måste fråga dig själv är vilken typ av skola du vill att barnen ska gå i. Spansk, svensk, skandinavisk, engelsk...
Om det är spansk har du ju hela landet att flytta till, om du vill att de ska fortsätta gå i den svenska skolan så bör du ju flytta till någon av de områdena där de finns.

Jag samlade lite frågeställningar inför vår flytt i somras, här hittar du dem.

Vi har flyttat och börjat komma till rätta, det är mycket som ska registreras mm så allt tar tid - det är liksom bara att inse.
Sonen stormtrivs i sin skola, bättre än i Sverige, och det har jag hört flera föräldrar säga.
Mannen min har ju eget företag, jag har "degraderats" till hemmafru. Men i realiteten sköter jag det administrativa i hans företag och planen är att jag ska dra igång mitt eget.

Titta gärna in i min blogg, det borde finnas en del matnyttigt där (om jag får säga det själv!). :D

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen