Flytta till Valencia

Emlo

Ny medlem
Jag och min pojkvän är väldigt sugna på att flytta till Spanien och har fått upp ögonen för Valencia. Innan flytt vill vi dock försäkra oss om att vi båda har meriterande jobb. Jag vill arbeta inom HR/administration/reception och min pojkvän inom event management. Jag kan ingen spanska och han kan lite från gymnasiet. Var hittar man bäst jobbannonser? Finns det jobb inom våra områden? Går det ens att få jobb utan spanska? Vilka större utländska företag finns i staden som man kan vända sig till?

Tusen tack för hjälpen!

/Emelie

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
För meriterande jobb krävs nog att man gedigna spanskkunskaper, även om man skulle kunna hitta ett utländskt företag. Jobb inom telemarketing, enklare restaurangjobb och dyl. kan man kanske hitta om man inte kan spanska.
Tex här finns en engelsk länk till alla möjliga jobb i Valencia/Spanien. Finns andra länkar...
http://valencia.xpatjobs.com/

Last edited:
Hej Emelie

För att ge dig en ide om hur arbetssituationen för invandrare ser ut i Spanien så är det enklast att illustrera detta med siffror hämtade från en annan invandrargrupp som är betydligt större och tillika betydligt bättre etablerad än den svenska, den engelska.
Under 2013 fick 90.000 sina drömmar krossade och tvingades återvända hem, det utgjorde 22,8% av den brittiska populationen i Spanien. Den totala siffran på invandrare som tvingades återvända hem under 2013 var, 545.980st. och troligtvis så talade många av dem flytande Spanska eftersom en stor del av siffran utgjordes av sydamerikaner med spanska som modersmål.

Som "Svensk" med bara svenska i bagaget bör du kanske primärt söka dig till någon av flyktingförläggningarna söder ut, Torreveja eller Fuengirola där hopen flyktingar med svenska som modersmål och alternativen för potentiellt arbete som bara kräver svenska, är som allra störst. Men vill du/ni fortfarande till Valencia (underbar stad och låg kriminalitet) kan du/ni kontakta engelska företag i Valencia regionen och se ifall något arbete kan erbjudas där, jag utgår från att ni båda två talar närmast flytande engelska.

Gör ett besök på detta forum/lista, här hittar du både telefonnummer och yrkeskategorier på engelska företag verksamma i Valencia regionen: http://bit.ly/1mFT2OQ Har du tur så behöver de någon precis som du/er. Har du otur.... tja...då gör ni bäst i att stanna där ni är tills dess vinsten från bingolotto infinner sig. ... fast chansen för att det ska inträffa är väl ungefär lika stor som att Leif Loket Olsson skulle fatta tycke för kvinnor... men i Sverige har du i vart fall både sjuk och arbetslöshetsförsäkring helt gratis.

Lycka till!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen