flytta till syd kusten

FMF

Ny medlem
Hej
Jag och min familj funderar starkt på att flytta till Spanien.Vår dotter är 12 år
så nära en svensk skola.Har ni några bra förslag till oss.Skälv är jag 40 år och mannen 50 år blir det svårt för oss att hitta något jobb?

Tack på förhand
M

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej
Jag och min familj funderar starkt på att flytta till Spanien.Vår dotter är 12 år
så nära en svensk skola.Har ni några bra förslag till oss.Skälv är jag 40 år och mannen 50 år blir det svårt för oss att hitta något jobb?

Tack på förhand
M

Hej och välkommen till forumet!!

Här har du en länk till skandinaviska skolor:
Spanienkusten.com - Skandinaviska skolor i Spanien - Skandinaviska skolor i Spanien

Är nog rätt kul att gå i skolor som har lägre antal elever än hemma,
tror jag alltså.

Beträffande jobb så har ju Spanien högst arbetslöshet i Europa men
i turistorter kan det ju alltid finnas jobb för skandinavisktalande.
Beror ju på vad man kan..Tex sjukvård, hantverksyrken och naturligtvis
barer/restauranger. Om man har tur..Bor ju stora kolonier av svenskar/norrmän
på Costa Blanca och Costa del Sol och så klart på Gran Canaria och Teneriffa.

Finns mycket att läsa om det i kategorierna "Leva och bo" och "Flytta till
Spanien" på vänster sida här i forumet. Många frågor och svar men det är bara att fråga på så svarar vi - om vi kan.. :D . Medlemmarna på forumet bor ju el semestrar lite överallt här i landet.

Ciao P ;;;;;)

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen