Hej -- nya till forumet men har haft bostad i Marbella (Urb. El Rosario) under längre tid. Vi kommer ner ca 2 ggr per år (Jul och annat tillfälle när det blir tid). Vi har en mycket handikappad syster till min fru som bor fast med två trogna spanska damer + en tredje person som hjälper till med matlagning och hushållsarbete. Vi är alla i 60 årsåldern utom Cha som är 48 med Downs Syndrome och ytterligare hjärnskador som gör att hon kräver hjälp och tillsyn 24/7 året om. Själv har jag bara några få spanska ord men min fru har lite mer spanska -- vi har svårt med språket om det börjar bli komplicerat.
För närvarande löper saker OK men vi är rädda för att något skulle hända så att mer hjälp krävs.
Så en fråga är om det finns svenskar i området kring Las Chapas, El Rosario eller allmänt straxt öster om Costa del Sol Hospital till Don Carlos ?
För närvarande löper saker OK men vi är rädda för att något skulle hända så att mer hjälp krävs.
Så en fråga är om det finns svenskar i området kring Las Chapas, El Rosario eller allmänt straxt öster om Costa del Sol Hospital till Don Carlos ?