Ett helt annat Spanien

Gyllis

Känd medlem
För några dagar sedan hade jag ett ärende till Pinoso (Alicante) och resan dit gick betydligt snabbare än vad jag hade räknat med, så vad gör man då...?
Först rastade mina hundar och sen gick jag en runda på den kommunala kyrkogården.
Har du aldrig besökt en spansk kyrkogård är det något jag kan rekommendera. Låter kanske lite morbitt, men det är en fascinerande plats, väldigt olika de svenska motsvarigheterna.
Långa gångar med nischer, kryptor, kapell, statyer och vackra planteringar. Nästan alla gravar pryds med bilder på de döda, unga som gamla, och det är nästan så att vandringen längs gångarna känns som en personlig resa.
Lite kuriosa. Har alltid undrat vem som köper alla plastblommor i Kinaaffärerna, nu vet jag i alla fall var de hamnar...
P1025560.jpg

P1025566.jpg

P1025561.jpg

P1025569.jpg

P1025564.jpg

P1025570.jpg

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Så vackra bilder!! Fantastiska kyrkogårdar. Spanjorerna köper ju s k "dödsförsäkring" - ja dom som har råd - så dom kan komma hem till sin
egen födelseort helst dagen efter redan, iaf inom 48 tim,och läggas in i sin familjs tumba eller krypta, osäker på vad det heter.

Lite OT (och kanske lite propaganda/kampanjerande) men för oss som inte tänkt flytta tillbaka till SE, sà har Spanien ganska ont om kroppar för studier. Man kan kontakta närmsta universitet sà fàr ni mer info. Betänk dock att om man donerar en kropp, sà kan man INTE donero organ.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Lite OT (och kanske lite propaganda/kampanjerande) men för oss som inte tänkt flytta tillbaka till SE, sà har Spanien ganska ont om kroppar för studier. Man kan kontakta närmsta universitet sà fàr ni mer info. Betänk dock att om man donerar en kropp, sà kan man INTE donero organ.
Lysande, då slipper de anhöriga den kostnaden!

Nya trådar

Back
Toppen