Costa Calida

Diskussion i 'Murcia' startad av Wonzan, 7 april 2018.

  1. Fecco

    Fecco Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2017
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag har inte förnekat att det är problem med saknad rening av avloppsvatten i Nerja. Jag har reagerat mot dina överdrifter. Har du badat vid Nerja eller på annat sätt upptäckt bajs i vattnet?
     
    Ricber och Wonzan gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
  4. Wonzan

    Wonzan Ny medlem

    Blev medlem:
    10 mars 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Alltså vi hade tänkt oss att köpa en lägenhet i Spanien och inte i områden med hur många tomma som helst eller bara turister, Då vi har läst mycket tyckte vi att tex La herradora lät ganska bra en bit från Nerja..men såklart är vi öppna för fler förslag..vi ska ju såklart åka och kolla ev olika områden och kanske hyra ett tag där vi tycker att det är grönt och vackert för det är viktigt har förstått att det är bra klimat i La herradora. Jag behöver komma ner till lite varmare breddgrader med tanke på väldigt onda leder. Tackar för alla synpunkter och ni har lämnat till mig :) :) :). Undrar varför då Nerja är så poppis om de inte har ett reningsverk, varför står det halvfärdigt vad är det för problem..pengar kanske eller?? Arbetskraft må väl finnas kan man tycka.
     
    Last edited: 9 april 2018
  5. Wonzan

    Wonzan Ny medlem

    Blev medlem:
    10 mars 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Vad spelar ett reningsverk i Nerja för roll när Mena-länderna inte gör "ett skit" på det här området. Medelhavet är doomed i vilket fall om inte de där misslyckade länderna gör något.
     
  8. Fecco

    Fecco Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2017
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    34
    Dessa "fakta" avviker från varann. I en artikel står det att avloppsrören går 1 km ut i havet medan en annan säger 1500m. Båda kan vara falska. Jag har på annat ställe läst att avloppsrören går en sjömil (1852m) ut i havet. Även denna uppgift kan vara fel. Men oavsett detta så kan badvattnet vara fritt från bajs.
     
  9. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Det spelar väl ingen roll hur långa rören är – situationen är väldigt olycklig oavsett vad. Pålandsvind, då hamnar avloppsvattnet närmare land och det är väl inte så trevligt.
    Att bygget av reningsverk dragit ut på tiden på grund av korruption och den ekonomiska krisen är inte bra, och jag tror att alla i Nerja vill att det ska lösa sig, även om de inte upplever att de badat i skitvatten, eller?
     
  10. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Ja
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. olle Aguilas

    olle Aguilas Ny medlem

    Blev medlem:
    6 februari 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    9
    Vi bor i Aguilas sedan några år. det är en stad med 32000 invånare och mycket få turister. staden lever hela året, allt är öppet.
    Aguilas ligger vid havet och har många fina stränder. skickar en länk där det finns mycket information om staden. längst upp på sidan kan du välja språk, och om du skrollar ner finns det olika filmer. https://www.ayuntamientodeaguilas.org/
     
    Sharky och Wonzan gillar detta.
  13. Wonzan

    Wonzan Ny medlem

    Blev medlem:
    10 mars 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack Olle detta ska jag kolla på :)
     
  14. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Fast nu har de ju upptäckt läckor och skit i vattnet (och inte särskilt làngt fràn stranden heller)
    http://www.diariosur.es/axarquia/201703/13/rotura-emisario-submarino-llena-20170312225651.html
     
    Wonzan gillar detta.
  15. Wonzan

    Wonzan Ny medlem

    Blev medlem:
    10 mars 2018
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Näe vad tråkigt att höra..är det samma sak i La Herradora som jag tycker ser väldigt trevligt ut?
     

Dela sidan

Laddar...