Hade tänkt bo på Las Marismas i Corralejo men känner mig nu lite osäker på mitt val. Jandia verkar oxå lugnt o härligt, fin strand m m och lite lugnare än Corralejo och kanske lite mindre blåsigt ? Kanske någon som kan tipsa om vilket ställe ni gillar bäst ? Åker med Apollo och har kollat på deras hotell Sunrise Maxorata och det är väl ungefärligt som Las Marismas, tror jag. Någon som bott där och som gillat detta hotell ? Vad finns INTE i Jandia som finns i Corralejo ? Tacksam för alla tips från er som vet. Peppe .......
Hej!
Lite sent svar kanske...men jag/vi har varit minst 5-gånger i Corralejo, och vi åker dit i höst igen.
Las Marismas är ett mycket bra hotell i Corra. Fina pooler och bra lägenheter.
Tar bara ca 10-15 minuters prommis in till stadskärnan, och de har en daglig buss ut till sanddynorna.
Hotellet är byggt som i en rund ring, så den eventuella blåsten känns inte alls där.
Finns internet, barnpassning, minilivs,poolbar och restaurant på området.
Även en bar som är öppet kvälls/natt tid.
Skillnaden mellan morro/jable/Jandia är ju att i Corra bor man ju i en stad.
I staden finns ju många restauranter o barer.
I jandia har de flesta hotell "all include" så det är mest barer efter huvudgatan.
Är man bara ute efter att bada o ha det lugnt, så är Vings Hotell Caleta del Mar ett bra hotell. Internet finns i reseptionen, 2 pooler och Irlänsk pub.
Granne med de milslånga sanddynorna.
Ligger precis i utkanten/början av Corralejo, och till stan tar det ca en halvtimme att gå.
Men varför gå, när en taxi in till stan kostar under 50:lappen.
I år tror jag att Ving bara har 1-rums lägenheterna. Avskilt sovrum o litet kök/rum med balkong. Men, de duger helt klart om man bara är 2 som åker.
Ha det så bra/Hälsningar Bibbi