Bra boende i sydspanien

ChristerS

Ny medlem
Vad ska man tänka på om man planerar flytta till spanien vid ex pensionering?
Köpa? Hyra?

Vi planerar vara i Sverige på sommaren och Spanien på vinter
½ år på vardera ställe

Hoppas på svar
Christer

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej och välkommen hit!
Det är sâ mycket man kan tänka pâ att det nog är bäst om du ställer konkreta frâgor.
Det är bra köpläge nu, men om ni aldrig har bott i Spanien först, skulle jag râda att hyra i nâgra mânader först. Det är dâ man märker vad som är viktigt vid boende i Spanien.
Bra att tänka pâ är närhet till service, föreningar osv. Ett annat bra râd är att köpa i ett omrâde där det är lätt att sälja igen.
Det finns mânga lockande erbjudanden om fina lägenheter i nybyggda omrâden. Viktigt att kolla att det faktiskt bor folk i majoriteten av lÄgenheterna och att all service fungerar (trädgârdsskötsel, pool osv)
En annan viktig sak är att sommar och vinter är helt annorluna. En lugn gata i februari kan vara kaotisk i juli. Om ni ska bo här bara under vinterhalvâret skulle jag râda er att bo centralt och ganska strandnära, dâ kan ni njuta av all service men slipper turistkaoset under högsäsong. Typ 2:a linea de playa, ett par gator frân strandpromenaden, tycker jag är perfekt.

Hola Christer och välkommen till forumet spainsmile

Ja Anna täckte in det mesta och jag håller med :D
Men om du har tid så läs alla trådar i detta ämne här.
I kategorierna Flytta till, Leva och Bo, och Fastigheter.
På startsidan har du alla dom och klicka på dom så
får du upp alla trådar. Du har nog svar på absolut det mesta
där. Nu har du lite att göra :cheeky

Men hittar du inte just en specifik fråga så slänger du in den
här. Det finns också en SÖK-funktion längst upp som du kan leta i.

Ciao P :sol:

Nya trådar

Back
Toppen