Bojkott-Ryanair?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag såg ett nyhetsinslag där folk fick uttrycka sin frustration. Man hade tvingats sitta i planet på marken i tre timmar och erbjöds vatten - som man själv fick betala!
Ryanair´s VD har påpekat att folk måste vara dumma som reser med Ryanair.
Man häpnar...

Jag har redan börjat min privata bojkott och flyger sedan ca ett år tillbaka med andra bolag. Ibland med transit, ibland direkt. Jag vill undvika Ryanair så långt det går...för jag tror att jag inte är så väldigt dum som deras VD säger.

Jag har redan börjat min privata bojkott och flyger sedan ca ett år tillbaka med andra bolag. Ibland med transit, ibland direkt. Jag vill undvika Ryanair så långt det går...för jag tror att jag inte är så väldigt dum som deras VD säger.

Jag var så dum att jag flög med dem i juni till Sicilien... efter två timmars flygning fick vi vända till Berlin och nödlanda där. Fick sitta kvar i planet i över en timme, ordentligt varmt och vattnet tog slut (visst fick man betala för vattnet).

Nästan ingen information om vad som hände! Efter ett tag släppte dem av oss och sade att ett nytt plan skulle komma men att det skulle flygas från Stanstead. Vilket innebar 3 timmars väntetid på Berlins flygplats mellan kl 12-3 på natten.

Alla var hungriga och dem två caféer som fanns tömdes fort på det lilla dem hade. Man fick absolut ingenting från Ryan air. När vi satt och väntade hamnade jag bredvid en ung svensk kille som hade fotograferat en av motorerna under flygningen och på fotot kunde man se eldslågor slå ut. Glad att jag inte visste det där och då....

Vi kom fram till vår destination 7 timmar försenade efter att vi missat vår transfer och faktiskt en betald hotellnatt. Det blev direkt avslag på kostnadsersättning från Ryan.

Nä det var sista gången jag var så dum!!!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har flugit med RyanAir ett 15 tal gånger TOR Sverige och ut i Europa. Spanien såklart, men även Tyskland och Holland samt Belgien.
Ingen gång har det strulat på något sätt!
Nu får jag inte betalat av RA för att skriva det här, men som en balans till allt negativt!

Vi ska åka på höstlovet, TOR Malaga. Kollade nyligen med Norwegian från Göteborg: 24k SEK TOR fyra fyra pers! Har dock tidigare bokat med RA från Moss-Rygge (närmre för oss) för 8k SEK. Norge har inte höstlov, i vart fall inte samtidigt som Sverige.

Jag är så naiv, att jag inbillar mig att flygtrafiken är kontrollerad och styrd av myndigheter, så att flygbolagen inte kan göra som de vill när det gäller säkerheten! Då lär väl tillstånden ryka och därmed intäkterna.

Så om vi vill transportera oss genom luften till ett lågt pris, så får vi nog vara beredda på att de inte tar några andra kostnader som kaffe, dricka, hotell övernattningar etc. Det är så att säga myntets baksida.
Sedan kan jag hålla med om att O´Leary är en klant när det gäller uttalanden etc. Men RA går med vinst, vilket man inte kan beskylla värst många flygbolag för:-)

Hej
Vi har bojkottat RyanAir p.ga att det inte går att flyga utan rimliga kostnader för att bränsle och personal kostar det måste man acceptera. Dessutom med alla tillägg som RyanAir har så blir biljetten i slutändan inte dyrare än andra flygbolags biljetter. Dock efter att ha flugit med andra bolag i flera år har jag nu bestämt mig för att göra en "testflygning" igen med RyanAir när vi ska ner nu i oktober, men jag måste säga att jag är lite rädd. Det p.g.a. att de för att minska kostnaderna i den hårda konkurrensen även nu riskerar säkerheten ännu mer. Inte bara för t.ex. trafikkostnader(flygplatsavgifter,skatter etc.)obekväma flygtider eller personalkostnader utan nu även på bränslekostnader. Jag kan säga att jag inte kommer att åka med dem hem och jag tänker att man får fundera över hur mycket är mitt liv värt?

Kommentar till Uffetrader att de tar ut kostnader för allt de kan komma på (ex. lägre bagagevikt, extra bokningsavgifter)och betalar inget extra vid förseningar eller annat som orsakar stopp på resan. Vi tittade också på resor ner till höstlovet och jag kan säga att RyanAir inte var billigare än de andra d.v.s att för två personer kostar flygbiljetten runt 5k SEK för Norwegian och samma pris var det även för RyanAir. Vill också påpeka att flygbolagen kan göra som de vill om de har tillräckligt med trafik till en flygplats. som t.ex. Ryan Air som har förhandlat sig fram till, efter att först ha blivit vägrade, men p.g.a av att deras uteblivna flyg genererat minskade intäkter, fått tillstånd att landa en bit ifrån flygplatshangaren så passagerarna får gå en bra bit till hangaren, vilket de först nekades p.g.a. säkerheten.
Så frågan är igen vad vill vi betala för och till vilket pris?

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen