Boende centrala "stan" med hund..

Ceci-Lia

Ny medlem
Mitt önskeboende är:
Centrala Torre, inte allt för långt från ett grönområde/park där det är tillåtet att rasta min hund,
det ska vara hyffsat nära till mataffär och gärna inte allt för långt till någon strand heller (spelar inte jättestor roll för jag lär ju inte ligga där dygnet runt).
Pool är absolut inte nödvändigt, men Internet är nödvändigt.
Men Billigt, så billigt som det bara går att få för en tjej med en liten hund.
Jag bor just nu på 37kvm här hemma, så storleken spelar inte riktigt någon roll :)
Jag har inte bil eller körkort och siktar på att köpa en cykel vid tillfälle, men kommer ju inte att ha tillgång till en den första tiden i alla fall.
Jag har försökt hitta vart olika områden i Torre finns via Google Maps, men dom olika stadsdelarnas namn verkar inte vara markerade, tyvärr.
Och till min stora fråga: Vart ligger egentligen själva Centrum i Torre??
Jag tillägger att jag är 33 år,rök/snusfri, inte partajar och är lugn av mej, det enda "negativa" med mej är min hund Trille, en Malteser på 3,5 kg. Liten, världens snällaste och skäller aldrig.
Vet inte om det är något som kan spela någon roll, men jag skrev det i alla fall :)
Flyttdatum är inställt på nästa sommar/höst, 2013 alltså.
Är det någon som har något förslag till mej? :)
// Sissi

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola, och välkommen hit!
Jag har vänner som har hund och de trivs bäst i La Mata. I en bv bungalov, för dá har de en liten gräsmatta för vovven att springa pá.

Ett annat område nära till en park är El Paraiso, söder om "centrum" = gång/cykelavstánd. Det är nära till Naúfragos stranden.
Andra parker är tex Plaza de Habana och Pl Molinos. Ytterligar smá parker finns i Calas Blancas omrádet. Om du Googlar tex Avenida de Gaviotas har du lite parkområden på ena sidan av gatan. Även C/Mallorca.

Själva centrum i Torre? Det beror...men om man tar frán havet och upp till Ricardo Lafuente/Salinero/Avenida Paris är man väl gaska central. Men sen kan man naturligtvis "krympa" detta omráde till ca Diego Ramirez Pastor och havet. Tycke och smak är ju olika.
Själva "gamla" Torre var ju i tidernas begynnelse en liten fiskeby runt kyrkan (Inmaculada). Alla hus var enplans...
Hoppas du fick lite tips. Du kan frága mer om det fortfarande är oklart.

Nya trådar

Back
Toppen