Balsares

mimus48

Ny medlem
Balsares, en liten plats som vi hittat under vårt letande på nätet. Någon som känner till det? Vi har även tittat på Gran Alacant och det verkar mycket trevligt. Kanske någon känner till dessa platser och kan berätta litet mer. Finns det många skandinaver där? Klimatet? Ärt det överhopat med turister under "säsong"? Vore kul att få litet synpunkter.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Min spansklärare (Alicante) bodde i Gran Alacant och hon sa att den var lite av "sovstad"
ca 15 min frán Alicante. Jag har inte varit där själv, bara kört/ákt buss förbi.

Balsares själv har inte mycket att erbjuda förutom läget. (10 min till Alicante, 10min till Elche, och 5 min till havet) Har en kyrka, en bar och ett torg. Gran Alacant ligger pà gàngavstànd. Fast pà andra sidan N332.
Ett stort golfproject är beviljat med en 18hàls bana. Fast f*n vet när den kommer byggas.

Ligger väldigt nära Valverde (där det àtminstonde finns 1 svensk :vissla: )

Mànga Spanjorer och bofasta utlänningar som bor där. Finns bara hus inga lghtr överhuvudtaget.

Du hittar inga butiker, discos eller nàgot annat turistisk. Men du har allt detta i Gran Alacant.

Nya trådar

Back
Toppen