Eldorado
Avstängd
Ett PM som vi tar här för flera synpunkter. Ovanstående är en onödig omväg, jag lärde mig kortaste gratisvägen/valfritt dyr betalväg. Det är dyrt nog ändå nu och från Tyskland är det gratis. Nu försökte jag hitta vilka nya gratis Autovia som tillkommit, vet någon om A7 är klar?Ursprungligen postat av Sea
Hej
Jag såg här påSpanien forum att du är en van bilare till och från Spanien. Jag skulle behöva några tips.
Jag och min pojkvän ska flytta hem efter 4 år i Spanien. Vi tänkte lasta bilen och köra upp i början av juni.
Denna körrutt har vi funderat på:
Dag 1: Fuengirola-San Sebastian
Dag 2: San Sebastian - "norr om Paris" t.ex. Chantilly el. Senlis
Dag 3: "Norr om Paris" - Sankt Lorenz Nrd (utanför Lübeck)
Dag 4: Sankt Lorenz Nord - Linköping (Ta färjan Puttgarten - Rödhamn och sen Öresundsbron).
Vi är inte intresserade av att stanna mycket, utan vill ta oss fram så snabbt, billigt och enkelt som möjligt. Jag kommer att få köra hela tiden eftersom min pojkvän inte har körkort.
Vet du billiga boenden på våra stoppställen? Hur brukar ni göra med bilen på natten? Jag vill ju inte gärna han inbrott i den eftersom den kommer att vara lastad med alla vår saker.
Hoppas att du kan komma med lite råd och tips!
Mvh,
Sofia
Verkar inte så. Jag åkte Malaga, Granada, riktning Murcia avtag åt Valencia som kallas Handelsresande-vägen som jag har i detalj, men finns det Autovia Murcia, Alicante Valencia tar man det. Barcelona Montpellier Lyon rakt över till Mulhouse på gratis väg, Puttgarden eller nya bron i Danmark. Jag kan detaljera detta bättre när vi vet om det finns nya Autovias.
Första resan tog vi in på Hotell men det var så krångligt och oroligt med bil och bagage, sedan har jag sovit i bilen korta stunder, sedan lite längre. Start fredag fm så är jag hemma söndag natt och slipper alla lastbilar.