Äntligen ägare till en Lgh i värmen

Diskussion i 'Bodegan' startad av Don Jonsson, 19 mars 2014.

  1. Dalevi

    Dalevi Ny medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0
    Grattis!! En god vän sa när de köpte sitt radhus i Torre. " fr.o.m. Nu är mitt liv mellan resorna dit bara parenteser " Är benägen att hålla med :) Vi firar snart 1 år i vår lilla lägenhet och jag längtar ständigt dit. Tur att det finns andra som känner likadant här på forumet, man får ju verkligen hålla i sig för att inte trötta ut hela omgivningen hemma med detta. ;)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag vill än en gång gratulera alla som har hittat hem! Välkomna till Spanien, och (i mitt fall) Torre!!!
    :)
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Det är väl inget konstigt med det! Många tycker väl att det känns tryggare att få vara i närheten av sina ev. barn och barnbarn när åldern börjar ta ut sin rätt, som man brukar säga. Att få vistas i omgivningar som känns hemtama sedan yngre dagar och att det är lättare att göra sig förstådd inom sjukvården. Jag för min del vill nog vara i Sverige på "ålderns höst". Men det är nog individuellt, och var och en gör nog det som känns bäst, och som det finns möjlighet till.
    rocio
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag skulle nog lita mer på vården i Spanien, som det ser ut nu i Sverige. Sen tycker jag inte det spelar någon roll var men dör, det lär göra lika ont...Skillnaden är var man lever.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. teddi

    teddi Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 september 2013
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    153
    Spaniens modernaste sjukhus ligger i torrevieja.Sedan att sjukvården är fri för Spaniens medborgare är ju ingen nackdel precis.
    Att dom också har en helt suverän vård är inget att gråta över.thumb

    Flyttar snart ner för gott!!
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Ha, ha!
    Om någon tycker att detta inlägg verkar omotiverat i sammanhanget, så är det inget mot för vad jag själv tycker. Jag vet inte riktigt var det var meningen att det skulle hamna, eller vem det är riktat till ));).
    rocio
     
  9. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Det är gött Rocio! Jag håller på dig.thumb
     
  10. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Stort grattis, kan inte annat än hålla med. Man sitter och drömmer sig bort till nästa gång man får åka "hem".

    Plus att det har triggat tankenötterna till att försöka se till att bolaget kan expandera till Spanien så man ännu oftare får orsak till att åka ner.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Kashmira

    Kashmira Medlem

    Blev medlem:
    2 januari 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi är också med hus, äntligen!

    Håller verkligen med dig Don om att det här forumet är till stor hjälp!
    Även vi har nu äntligen rott allt i hamn och är med hus i Spanien! För en timme sedan kom mailet: "Everything went fine at the notary and you are the owner of a beautiful house in Almuñecar". :sol:

    Jag är så lycklig och LÄNGTAR till påsk då det bär iväg ner för att första gången bo i vårt spanska hem:):)

    Och utanför altanen står en ståtlig palm och väntar på att beundras....:)
     
  13. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Kashmira, stort Grattis! Så härligt det låter! Jag får vänta till efter påsk innan resa till Torrevieja, man drömmer och längtar dygnet om!
     
  14. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    ;)

    Hej Rinconada! Tur att du o jag bor nara o kan hjalpa varann pa aldre dgr, om det behovs! Jag har ju kryckorna ;) (Forlat f texten, saknas prickar)
    :):)
     
  15. Kashmira

    Kashmira Medlem

    Blev medlem:
    2 januari 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack Femina:) Ja, visst längtar man! Just nu känns det som jag vill följa alla årstiderna utanför altanen, och såklart inreda och måla i huset som vi vill ha det! Det är svårt att koncentrera sig på jobb och vardag, när det finns ett så underbart liv runt hörnet :sol:
     
  16. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Kashmira. Ett stort grattis till ditt nya hem i Spanien. Almuñecar är fint!
     
  17. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Ja men visst! Och det bästa med kråksången är att vi inte behöver vänta tills vi blir gamla och skröpliga utan kan hjälpas åt här och nu...lr iaf i Torre.
    Jag är så glad att jag fått en "granne" som du/ni!
    :)
     

Dela sidan

Laddar...