Ung resident i Spanien!

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Vaffla, 9 april 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Vaffla

    Vaffla Ny medlem

    Blev medlem:
    8 april 2008
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jobbar i Norge nu och har fått ihop en summa pengar som jag funderar på att spendera genom att leva och bo en tid i Spanien till sensommaren och hösten.

    Det jag undrar är om någon kan rekommendera en stad där man som 20-åring kan leva och bo bra. Jag känner inte nödvändigtvis att jag behöver bo i någon större stad, något "lagom" skulle passa mig alldeles utmärkt. Är inte ute efter så mycket nattliv, utan vill mer uppleva den vardagliga jargongen.

    Och sen en liten uppskattningsfråga! Hur länge tror ni att man skulle kunna leva i Spanien med säg 80 000 svenska kronor? Förhållanden är då att jag möjligen bor med en eller ett par kompisar, spenderar pengar så att jag lever bra men kommer inte att spendera pengar på saker utan snarare mat och dryck. Har inte tänkt jobba något.

    Skulle ni rekommendera hyra eller hotell. Har ändå tänkt "slå mig ner" ett tag, så det vore kul att hyra ett ställe.

    Tja, lite luddigt, men något tips kanske går att vaska fram.

    Tack på förhand!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. frida

    frida Medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    0
    hej! jag skulle rekommendera Salamanca ,har bara varit där på semester men tyckte mycket om det. Min kusin bodde där ett halvår och stortrivdes. Det är mkt ungdomar men genuint spanskt ändå. Vet int evad det kostar att hyra en lgh men det borde gå att hitta nåt relativr prisvärt . Sevilla är också ett hett tips eller Granada. typiska spanska städer med en genuin känsla dock kanske du vill vara vid havet och kunna bada och då är Tarragona en bra ide tycker jag. Ligger ca en timme söder om Barcelona. Fina stränder finns där och verkligen en "lagom stad " i mina ögon. Skulle nog räkna med att man kan leva ett halvår på de 80000 förutsatt att man lever rätt ekonomiskt och har en resonlig hyra ,som du ju lättare får om ni är flera som delar boende. Ska man resa runt blir det ju alltid dyrare med hotellnätter och reskostnader. lycka till med vad det nu blir !!
     
  4. Vaffla

    Vaffla Ny medlem

    Blev medlem:
    8 april 2008
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack så väldigt mycket, får definitivt ta och kolla upp de här platserna. Ha det fint!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...