Tarjeta Sanitaria Europea för medföljande make?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av JESPER, 16 maj 2014.

  1. JESPER

    JESPER Ny medlem

    Blev medlem:
    27 mars 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Min fru arbetar i Spanien medan jag är medföljande make. Vi är skrivna i Spanien och har sjukvård etc lokalt.
    Men nu när vi ska hem i sommar försöker vi via nätet/tfn fixa Tarjeta Sanitaria Europea för att ha tillgång till sjukvård hemma för mig och barnen. Men detta verkar vara ett moment 22 utan dess like.
    Är det någon som lyckats med denna bedrift och kan ge tips? Kan man göra det lokalt någonstans? Bor i Alcobendas, Madrid.

    Jesper
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Det måste finnas ett Centro Salud i närheten. De talar om var ni skall gå för att få ut kortet. Eventuellt måste man beställa tid men det kan de på Centro Salud ombesörja.
     

Dela sidan

Laddar...