Kardemumma - var?

Diskussion i 'Mat & Dryck' startad av Peztis, 24 oktober 2014.

  1. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Alltså, jag blir gaaalen!

    Var finns det kardemumma här i Benalmádena/Fuengirola att köpa?
    Carrefour - nej
    Eroski - nej
    Fuengirolamarknaden - nej

    De i butiken vet först inte vad man frågar efter, sedan går det upp ett ljus som släcks fort - de har inte kardemumma.

    Det finns en kryddbutik neråt hästrondellen i Fuengirola, där i marknadsbyggnaden, det känns som att mitt hopp ställs till det.

    Någon som annars har tips, annat än att skicka ifrån Sverige?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Vet att det finns en eller ett par skandinaviska butiker i Funkan och de borde ha. Lycka till!
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    annars kan du ju kolla hos nàgon asiatisk affär.
     
  5. Yorugua

    Yorugua Medlem

    Blev medlem:
    24 januari 2013
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    7
    Holaa

    En el Corte Inglés si lo tienen, en la tienda del gourmet!!
    I Corte Inglés ska det finns, i gourmet butiken !!

    En las herboristerias lo tienes tambien.
    I hälsokostbutiker har de också den.

    Saludos!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Yorugua, menar du stora El Corte Inglés eller den lilla i Los Boliches? Kanske finns i båda...

    Asiatiska affärer, det var ju ett bra alternativ. Det får jag hålla ögonen öppna efter.

    Hittar jag inget där får jag väl kolla de skandinaviska butikerna (eller gå in på Kardemumma-fiket och tigga!). Eller be någon skicka eller ta med. Problemet är ju att jag vill ha det nu, inte om två veckor....

    Ska in till Benalmádena ikväll, får se om de har något där. Men nu vet jag alternativa butiker, inte där jag normalt köper kryddor.

    Tack för er hjälp!
     
    Last edited: 25 oktober 2014

Dela sidan

Laddar...