Jobba i Malaga?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Gazz, 3 juni 2009.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gazz

    Gazz Ny medlem

    Blev medlem:
    3 juni 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihop,
    Är som ni märker ny på forumet, och har ett par frågor om hur det är att jobba på Malaga.
    Det är så att jag ska nämligen på intervju med Oracle i Malaga och undrar lite hur är livet i Malaga?
    Jag har nämligen aldrig varit i Spanien, tyvärr.
    Jobbet är ingenjörsanställning och det spinner så många frågor huvudet på mig så jag vet inte vart jag ska börja.
    All tips välkomnas.

    Tack.
    Sam
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    jobb i malaga

    Hej Gazz å välkommen till forumet! Tror det är väldigt trevligt att ha en fast anställning i Malaga, det är få förunnat, många spanjorer som varslas och får gå från sina jobb nu! Malaga är en sydspansk stad som har det mesta, tycker gamla stan är väldigt mysig! Boendemässigt kan du bo väldigt billigt, folk är redo att förhandla rejält både om du ska hyra eller köpa bostad. Vädermässigt är det toppen skulle jag också säga! :)
     
  4. Gazz

    Gazz Ny medlem

    Blev medlem:
    3 juni 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för de snälla orden.
    Jag vill passa på att fråga lite om hur livet är där nere, priser, hur man kan hitta boende (hur billigt kan det bli och hur bra är boendet?) och hur folket är?
    Sen en lite offtopic fråga är hur är fotbollen, jag är nämligen väldigt fotbollsintresserad.
     
  5. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    boende i spanien

    hej, om du använder den förträffliga sökfunktionen upptill på sidan så kommer du hitta att mycket har skrivits om vilka sidor som är bra att leta boende på. Du kan också lägga in en annons här på forumet om att du önskar hyra.

    Här kommer en länk:
    http://spanienforum.se/flytta-till-spanien/1199-hyra-bostad.html

    Livet därnere kan vara väldigt behagligt och lugnt, mkt livskvalitet, speciellt om man har ett jobb som du förmodligen kommer att ha. Instämmer helt med vad swedph skrev om detta. Folket är väldigt öppna och trevliga, men beror mycket på hur man är själv! :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Zoom

    Zoom Ny medlem

    Blev medlem:
    27 april 2008
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0
    fotboll i spanien

    En annan medlem som undrade lite över samma sak angående fotbollen . ;)
    http://spanienforum.se/semestra-i-spanien/1284-malaga-nerja.html

    Málaga Club de Fútbol, S.A.D. är Malagas fotbollsklubb. De spelar i division 1.
    Det är den äldsta av de andalusiska fotbollsklubbarna. De vann väl UEFA Intertoto Cup in 2002 och en del andra vinster.

    Det är lätt så vitt jag vet att få tag på biljetter till deras välbesökta matcher, och vill du spela själv i något lag så finns det gott om hobbylag så att säga som löpande är öppna att ta emot ny spelare. Lycka till!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...