Buss Alicante-Gran Alacant

Diskussion i 'Alicante' startad av LiseB, 11 april 2015.

  1. LiseB

    LiseB Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihop!
    Nu äntligen är drömmen verklighet och vi är här happy
    Har fått koll på mycket tack vare bland annat all hjälp härifrån. Men nu har jag en fråga till jag hoppas kunna få hjälp med.
    Bussar..... Vi bor i Gran Alacant och jag kommer studera inne i Alicante på Proyecto Español, så jag kommer med andra ord behöva pendla dagligen. Har försökt få koll på vilka/vilken buss, varit inne på busstationen i Alicante och frågat men då min spanska är minimal än så länge och deras engelska va ännu sämre så blev jag inte så mycket klokare. Fått tidtabell men är lite osäker på vart ifrån bussen går och lite annat

    Så nu hoppas jag få hjälp här..... :cheeky

    Jag kommer lämna min son på skolan i Gran Alacant ca 7.30 på morgonen och jag börjar min skola kl 9.00 inne i Alicante. Jag hade tänkt hoppa på en buss nere vid stranden, sett att det är en hållplats där och tänker att den är närmast från skolan (?)

    Så vilken buss kan jag ta och vilken tid går den där nerifrån och hur lång tid tar det in till Alicante?

    Provåkt en buss när jag var nere i januari, en gul buss, den tog ca 45 min in till Alicante. Då åkte vi från Gran Alacant "centrum", där nere vid alla affärer och barnkaruseller m.m. Men har sen fått höra att det finns nån direktbuss som bara tar ca 25 min....??

    Som alltid, TUSEN TACK på förhand för all hjälp ni kan ge.
    Kram så länge, Lise
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Dte är Baile som kör den linjen.
    Hittade detta pà deras hemsida.

    Den gàr via el Altet. men ska ta 25 min.
     
  4. LiseB

    LiseB Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack snälla Nalle!!
    Gick inte att öppna upp sidan. Också kikat in på deras hemsida och tror jag fått fram att det går en buss 7.40 från G.A., har ingen aning från vart bara. Hoppas hinna ner till busshållplatsen vid stranden och ta bussen där, förutsatt att den stannar där, men det kanske alla bussar gör...?
     

Dela sidan

Laddar...