Bankavgifter

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av spaniensol, 16 februari 2012.

  1. spaniensol

    spaniensol Ny medlem

    Blev medlem:
    21 december 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Loggade in på våran bank i Spanien på internet och reagerade på kostnaden för att ha ett konto är hög.Skulle vara roligt att kunna jämföra de olika bankernas fasta årsavgift för att se vilken som har den lägsta.Vi är två som står på kontot och de har tagit ut 28 gånger 2 alltså 56 Euro i avgift för att vi har ett konto hos dem.Detta är Cam-banken.Vilken bank har ni och hur hög är den fasta avgiften där??
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Vi hade en dragning på 49 euro som hette acount setlement gissar att det är årsavgiften men då har vi även MasterCard kort från spanien. Inte så blodigt om jag jämför med vad Handelsbanken och Nordea tar i årsavgifter för Visa korten.
     
  4. spaniensol

    spaniensol Ny medlem

    Blev medlem:
    21 december 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja det var ju helt ok om man har kortavgiften medräknad.Vi har inga kort på Cam-banken.....bara ett konto!
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har Bancaja/Bankia. Inga avgifter/ comissiones så länge det var Bancaja, men när de bytte namn (efter sammanslagningen) har det tillkommit avgifter. Jag minns inte hur stora, men tycker ändå att det är dags att byta bank...
    I Sverige har jag Master Card genom facket, som inte kostar något.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Lundberg

    Lundberg Medlem

    Blev medlem:
    28 juli 2011
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    15
    Glömde att säga att vi har Banco Popular, de tar däremot ut svinninga avgifter om jag försöker ta ut kontanter i någon annan uttagsautomat än deras egna.
     
  8. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    De flesta banker tar betalt om man använder andra bankers automater. Har man ett svenskt VISA-kort kan man däremot välja fritt. Avgiften kommer av att den bank som satt upp bankomaten tar betalt av "din" bank, och din vidareför avgiften till dig. Antagligen spär man pá den pá vägen ocksá.

    Själv har jag La Caixa med VISA. Kostar 2,25 per mánad men man fár bonusgávor när man handlat för vissa summor. Förra áret hade jag handlat ihop till ett knivset, som väl i alla fall var värt halva ársavgiften.
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Det finns inget bra svar pà en sàdan fràga. Alla bankar kan böja sina avgifter, sà det är helrätt att klaga.
    Sen beror det ocksà vilken typ av konto du har. Pà ett av mina konton har jag Mastercard som inte tar nàgot betalt om jag tar ut mer än 60€ i vilken bank som helst.
     
  10. spaniensol

    spaniensol Ny medlem

    Blev medlem:
    21 december 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har bara ett enkelt konto som det kan dras utgifter ifrån som tex vatten o el från.Tycker det är dyrt.Kanske räcker med att en av oss står för kontot.Då blir det ju halva priset iaf....
     

Dela sidan

Laddar...