Adoptera hund från Spanien

Diskussion i 'Spanien' startad av anna9, 7 mars 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. anna9

    anna9 Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2008
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej allihopa, vill så gärna adoptera en hund, och gärna från Spanien eftersom det är så många som har det så svårt där har jag hört, kan ni tipsa mig om var i Spanien man kan göra detta? //kramar Anna
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Har själv precis adopterad en hund från spanien (men bor själv kvar där), via http://www.protectoraelcau.org , där man även om man vill få jobba och hjälpa till. De behöver all hjälp de kan få, jag och min sambo åker dit en gång i veckan och man längtar alltid dit, det är en undebar känsla och du får igen så fruktanvärt mycket! Min erfarenhet är efter att ha haft många hundar, att adoptera en "hittehund" ger så mkt mer än att bara åka och köpa en rashundsvalp. De här varelserna tar inget för givet och ger 100% av sig själva!!
    Kontakta mig om nån har fler frågor om det här hundhemmet, det är en upplevelse som man aldrig glömmer och en insats som tacksamt tas emot!

    Kan tillägga att på detta hundhem inte finns en enda aggressiv hund, av alla de 80-90 hundar som finns på hemmet hela tiden.
     
  4. brenda

    brenda Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2008
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0
    hundhem i spanien

    Angende hundhem i Spanien så fick en vännina fick hem en hund från spanien igår. från julierescue.com och jag har haft jättebra kontakt med de ansvariga innan jag fick honom och försökt ta reda på så mycket som möjligt om honom innan (fick t.o.m. se ett litet videoklipp på han!) . då blir det mycket lättare sen när du får han och om det skulle bli några problem så finns de alltid där, de på organisationen, de är ju till för att hundarna ska ha det så bra som möjligt.
    Givetvis ser hundarna väldigt olika ut både i temperament och psyke, bakgrund och hela den biten, men att ta reda på mycket om hunden du är intresserad av är jättebra! Min är jättesnäll och verkar inte ha några större men, han var dock lite dåsig igår (eftersom de får lugnande på planet) men idag är han jättepigg och springer runt o vill leka o gå på promenader. ;;;;;)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...