Ögonlaser

Diskussion i 'Spanien' startad av kere, 20 oktober 2013.

  1. kere

    kere Medlem

    Blev medlem:
    25 november 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Är det nån som har, eller vet nån annan som har erfarenhet av ögonlaserbehandlingar i Spanien? Jag har hittat ett par kliniker i Alicante som är närmast från mitt vinterboende i Torrevieja. Det jag undrar över är pris och kvalitet på behandlingen?

    Kere
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Min fruga opererade sig i Denia. Mycket nöjd. är inte hundra pà priset men tror att det gick pà strax under 1000€ per öga-
    Clinica Baviera vet det
     
  4. McAber

    McAber Ny medlem

    Blev medlem:
    22 december 2011
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    13
    Är inte riktigt säker vad ögonlaser innebär, men som jag tror handlar det om att man slipper läsglasögon? Jag har, som flesta vuxna, läsglasögon eftersom armana inte räcker till länge. Att det vore skönt att slippa detta pillande med brillor! Priset verkar överkomligt också. Men, men. Vad jag förstår är detta en laseroperation som kan gå snett och som sedan inte kan repareras.
    Därför har jag inte gjort detta än, men om synen försämras ytterligare så kanske man blir vinna eller försvinna typen...
    Har sökt info från nätet, men hamnar bara på kirugernas reklamsidor som minimerar riskerna. Gissar jag rätt, så har Nalle forskat i ämnet för jag kan inte tro att du använder frugan som provkanin, möjligen svärmodern? ;)
     
  5. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Vanligast är att man korrigerar långseendet genom laserbehandling för att slippa glasögon eller linser. Att slippa läsglasögon är ett linsbyte och gör du det i kombination med laserbehandling kan det gå ut över kvaliten på långseendet.
    Risker finns. Min bror fick Diffuse Lamellar Keratitis eller i dagligt tal "Sands of Sahara" efter en LASIK operation. Intensiv behandling med droppar dygnet runt fick stopp på det annars hade han förlorat synen. Vilket antiklimax det hade varit.
    Jag blev lite tveksam efter det så jag kånkar fortfarande runt på flera par glasögon för olika ändamål.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. kere

    kere Medlem

    Blev medlem:
    25 november 2012
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar.
    Det är ju ingrepp i kroppen och det innebär alltid en risk för att saker kan gå snett. Jag har skickat förfrågan till en klinik i Alicante och bokat tid för en undersökning på Memira innan jag beger mig till Spanien för vintern. Jag är närsynt och de senaste åren har min åldersförändring på ögonen tagit fart och är trött på att ta av och på glasögon hela tiden beroende på vad jag använder ögonen till. Sen får vi se om och när behandlingen blir av.

    Kere
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Noman: Progressiva glasögon och då slipper man byta dem stupikvarten.
     
  9. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Menar du såna här?
     
  10. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    gapskratttgapskrattt
    rocio
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Har en bekant som jobbar med ögonlaser som sköterska (..i Sverige) och det är som någon nämnt tidigare här inte helt ofarligt har jag förstått. Det som jag reagerar över när min bekant pratar jobb är att det skall in så många patienter som möjligt på en arbetsdag och personalen är helt slut och troligtvis läkaren med, det är väl bl.a. då det kan gå snett antar jag....
    Nu behöver det ju inte vara så överallt men jag väntar nog ett tag till tills mina linser inte hjälper längre.
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    glasögon

    hahahaha, inte riktigt, men dessa går väl an i brist på annat...
     
  14. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Då gäller det förstås att boka en morgontid, gärna efter första kafferasten, då är man piggast och mest på hugget :eek: (kanske inte så lämpligt när det gäller ögoningrepp vid närmare eftertanke).
    rocio
     
  15. perantoniohansson

    perantoniohansson Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Snabbt svar önskas

    Jag drar till Alicante på lördag.
    Vem har tips på ögonlaser kliniker i Alicante eller andra på 30 mils radie.

    Memira i Sverige är rena rånet med 25-30000 för 2 ögon. 2 kompisar fixade sina ögon i turkiet för 5700/2st ögon och det var lika proffsigt som i sverige.
    Frågan är om jag nu kan göra det i Spanien eller måste åka till Turkiet.

    Vore tacksam för allehanda tips om detta.graciass
     
  16. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    I inlägg 2 i tråden finns ju ett tips.
    Googla på dom thumb

    P :cheeky
     
  17. mic

    mic Medlem

    Blev medlem:
    15 juli 2014
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej
    Jag är själv laserbehandlad. Två gånger på ena ögat. Synfelet kom tillbaka. Det ät inte helt ovanligt att det gör så. Jag tror de behandlar 15-20% två gånger. Det blev inte stabilt ändå. Till slut fick de göra en tredje operation där de tog bort linsen. Skönt att ha det på hemmaplan. Så jag säger lycka till.
     
  18. hundägarn

    hundägarn Ny medlem

    Blev medlem:
    7 februari 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Vill nog bara säga att rätta ögonläkare i Turkiet är mycket mer kunniga och proffsiga än de är här i sverige..min make opererade sig i Turkiet 2006 och då fanns det knappt nån som ens gjorde sånna operationer här..
     
  19. perantoniohansson

    perantoniohansson Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för era svar

    1000 Euro per öga i Denia är för dyrt för mej. Är 1000 euro X 2 ett normalt pris i Spanien eller går det att komma ner i priserna.
    Jag ska försöka hitta kliniker för att begära priser.

    Ringde nyss Memira där jag tidigare undersökt mej.
    En Lasik (laser)behandling mot närsyntheten skulle kosta totalt 36000:- idag, men eftersom jag även börjar få åldersfel så skulle ett linsbyte (RLE) kanske vara dax för att åtgärda båda felen vilket kostar 49000:-
    Snuskigt dyrt.angryy
     
  20. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Quiron (finns bla i Torrevieja) annonserar att de ska kunna göra det för 690€ per öga. Det blir nog inte mycket billigare än sà.
     
    erkki gillar detta.
  21. perantoniohansson

    perantoniohansson Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Bra tips på gångavstånd, även för ett blindstyre
     

Dela sidan

Laddar...