Är det betalsamtal (kostar mer än "vanliga" samtal) när man ringer Europcar Spanien?

Diskussion i 'Spanien' startad av Lotti, 11 juni 2018.

  1. Lotti

    Lotti Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juni 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej på er,

    Vi hyrde bil på Mallis i maj, hade strul med bokningen så vi ringde Spaniens Bokning och Customer service
    några gånger.

    Väl hemkommen får jag en stor räkning på samtalen i fråga från min mobiloperatör, som säger att det är Betalsamtal? Jag behöver kött på benen innan jag bestrider .

    Har mailat deras Customer Service men får inga konkreta svar, de vill ha bokningsnummer osv samt att de säger att personen som stod på bokningen måste maila från sin mailadress (pga GDPR). Han är inte så haj på datorer så det är svårt.

    Har kollat på deras sida o ingenstans står det att samtalen kostar extra, mer än ett vanligt alltså.
    O samtal inom europa (om vanliga) ska inte kosta extra, så jag behöver er hjälp här.

    Nån som vet eller kan hjälpa mej ta reda på om samtalen till Europcar Customer Service och Booking verkligen är "betalsamtal" som kostar mer än ett vanligt samtal inom Spanien?
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende, flyg och hotell i Spanien. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på info@spanienforum.se.
  3. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    336
    Jag googlade på det kundtjänstnummer de har på sin sida och fick upp detta: https://telefono902.com/telefono-europcar-gratis-sin-902/
    Det verkar som att det kundtjänstnummer de har på sidan är en betaltjänst, men att det finns ett annat nummer man kan ringa gratis. Gratisnumret är det de på hemsidan hänvisar till vid frågor efter hyresperioden. D v s det är tveksamt att du skulle få rätt på ett enkelt sätt, ochi så fall utifrån att de inte informerar om kostnaden. Om de nu inte sa det vid uppringningen... ibland finns det ju automatisk röster som vid uppringningen säger " det här samtalet kostar xx euro per minut", men tänk dig det på snabbt rabblad spanska.
     
    Lotti gillar detta.
  4. Nalle

    Nalle Känd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.376
    Mottagna gillanden:
    329
    vilket nummer ringde du?
    902 nummer, som Katt arina nämner är ungf som 020 samtal i sverige. ringer du ett 902 sà kostar det OFTAST som ett lokalsamtal, men det är betydligt dyrare fràn en mobil.
     
    Lotti gillar detta.
  5. Lotti

    Lotti Ny medlem

    Blev medlem:
    11 juni 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Oj då, ja eftersom jag inte kan Spanska flytande så vet jag inte om de sagt att det kostar..... Ringde detta nummer (0034) 902 105 030 som stod på infon vi fått från researrangören ang ev bilbokning. och sen även nr 0034 913 434 503. Ja, vi får se hur det går. Hursom tusen tack för Er hjälp, den uppskattas massor :)
     

Dela sidan

Laddar...