Har testat Vodafone ADSL några månader, köpte hela paketet för att kunna säga upp det när jag ville, utan abonnemangstid. Har nu testat detta och det fungerar inte för mina behov, idag ringde vi för att säga upp avtalet till juni. Efter en stunds samtal fick min fru (tidigare Telefonica fasoner) detta av motparten, han la bara på luren. Nu undrar jag hur man bäst skaffar en skriftlig bekräftelse på vår uppsägning? Är det bäst att gå till en butik?
Hej! Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad). Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna. Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra! PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola Rulle! Det är ingen lek att säga upp abg här..en vacker dag kommer de "stora" bolagen förstå att det är kunder dom lever på.. Dom har ju förlorat "en del".. Vodafone mistet 154.000 mobilabonnenter på én måned - spaniaavisen.no Eftersom man inte kan "fackspanska" så behandlas man så där "trevligt". Händer fast man har "inhemsk tolk" särskilt när det gäller uppsägningar. Och ska man skriva på hemsidan måste man vara inloggad och eller skriva i en e-mejl som man inte får respons på. Har skrivit förut i en tråd om att jag skriver brev och skickar med snigelpost.. Kanske verkar fånigt med det bjuder jag på :cheeky Det har funkat 100%. Hann spara en adress till hk Telefonica/Movistar innan den gick hädan... Stod på en gammal faktura. Jag skriver ETT brev för varje teknik..Adsl,telef,mobil Hanteras ofta av olika avd..: Stad 01-06-2011 (spanskt vis..) Buenos días Les ruego me den de baja el teléfono nr ........(el Adsl el móvil) a fecha de 01-07-2011. Esta fecha es muy importante. " Per Persson" Namnteckn ovan här Adress Postadress alla tfnnr som finns inkl det man säger upp NIE-nr,passnr om man har Om man inte hittar adress så gå in i butiken och lämna breven (kopior kvar förstås). Sen kan man inte göra mer. Utom att gå in och slå näven i bordet...med tolk.. Ciao P :sol:
Uppsägning, inte direkt kundanpassat.. Uppsägning av WI-Fi kontrakt, Vodafone i Spanien: Uppsökte en Vodafone butik Fick en expedit att ringa Vodafone, hon fick trycka på mobilen 7-10 gånger samt korta spanska meddelanden 4-5 gånger för att komma till rätt ställe. Sedan fick vi ta över telefonen. Kundtjänsten försökte i första hand behålla oss som kund, det sista argumentet var att vi skulle få sex månaders gratis abonnemang. Vi vidhöll vår uppsägning av kontraktet. Förutom att först lyckats få denna kontakt, så krävdes ett fax till faxnumret vi fick. Detta skulle innehålla, skriftlig uppsägning, första sidan på vårt kontrakt med Vodafone och mitt certificado de registro eller kopia på pass. Så enkelt är det i spanska it. världen! Nu håller vi tummarna att detta räcker och vår bank har numera stoppat betalningen.
Hej Rulle, Har just annulerat vårt kontrakt med Vodafone. Läs mitt inlägg. Om ni kan hävda att de inte levt upp till kontraktet så bör ni kunna annulera utan kostnad. Lycka till!
Ett bra erbjudande American Express SAS EurobonusFå 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kika in erbjudandet på Americanexpress.se. PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jätteskönt att ni har kontakt med yttervärlden igen. Det har säkert ordnat sig för rulle. Det inlägget var från 2011, så jag hoppas verkligen att de har fått säga upp kontraktet. Göranthumb
Och det var väl typ slutet av 2011 jag började försöka säga upp vårt vodaphone abb. Har fortfarande inte lyckats.
Men du kan väl stoppa avgiftsdragningen på banken om du nu inte vill ha abb. Nyfiken fråga,har du annat abb. idag , fungerar det inte?Vad betaler du? Jag frågar då jag själv haft mkt strul med abonnemang och ffa. byte från mobilt internet som var instabilt till ADSL men som fungerar utmärkt sedan 2,5 år
Hej! Du får göra som min väninna som nu äntligen kommit ur Vodafone. Hon har skickat all mejlkontakt på papper med Burofax som finns på posten här och det verkar ha funkat. Tar bort autogirot också. Vi svennar är så rädda att ta bort autogirot för att hemma kan ju kronofogden då "knacka på". Du får fixa det när du kommer ner thumb Chao P :sol: