Villa,s avskedsbrev till fansen och klubben..

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av rulle, 25 maj 2010.

  1. rulle

    rulle Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2008
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    3
    Avslutningsvis kommer David Villas egna ord och öppna brev till Valenciafansen. Läs på egen risk. Det gör ont.

    Fritt översatt:

    ”Jag vill förklara mig för alla att det här är den utan tvekan svårast och mest känslomässiga stunden någonsin i min karriär. Timmen är kommen för mig att säga adjö. Efter fem underbara säsonger lämnar jag bakom mig många oförglömliga stunder, säger hejdå till mängder av vänner, men man ska komma ihåg att det här är det bästa för klubben. I Valencia har jag utvecklats enormt både som spelare och som person. Valencia CF har ifrån dag ett känt som ett hem för mig och ingen ska tvivla på att det alltid kommer att kännas så. Jag vill att alla ska förstå att det har varit en stor ära och enorm stolthet för mig att ha fått bära eran tröja, det har gett mig oerhört mycket och det kommer jag alltid att bära med mig i mitt hjärta. Det har varit ett stort privlegium att dessutom ha fått äran att bära kaptensbindeln och likväl på planen som utanför har jag alltid gjort mitt yttersta för att representera Valencia på ett sätt som klubben förtjänar.

    Jag vill, först och främst, skicka en stor kram till alla supportrar för all den kärlek och stöd man alltid har gett mig, från den dagen jag presenterades på Mestalla i juni 2005 till min sista match som Valenciaspelare. Jag vill också tacka mina lagkamrater som har hjälpt till att förbättra mig otroligt mycket, alla tränare som har lett mig genom åren och till ledningen inom klubben. Ett speciellt tack till Manuel Llorente och hans medarbetare som jag arbetat väldigt nära. Jag vill tacka alla och återigen understryka att efter fem år i staden och klubben känner jag mig som en valenciano, precis som mina döttrar faktiskt är. Jag har gett allt för Valencia CF som alltid kommer att ha en stor plats i mitt hjärta och önskar klubben all lycka i framtiden. Jag lämnar samtidigt klubben med en tillfredsställelse att ha varit med om att ta tillbaka laget till den nivån där klubben hör hemma och slåss med de bästa i Champions League. Fotbollsspelare kommer och går men med de fantastiska fansen och den passionen som finns så kommer Valencia alltid att vara ett starkt och konkurrenskraftigt lag som kommer att fortsätta skänka glädje till många.

    Till sist, det kan inte sägas för många gånger. Jag kommer alltid att ha Valencia i mitt hjärta. Tusen tack allihopa för allting och Amunt Valencia!”

    P.S
    Det finns spelare i världstoppen, som inte behöver "kvällstidningsrubriker" för att betraktas som stora. Dom presterar i laget och resultatslistorna istället.
    Grattis Barca!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. davve

    davve Ny medlem

    Blev medlem:
    21 januari 2008
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    1
    intressant läsning!
     

Dela sidan

Laddar...