vill köpa lägenhet i Teneriffa men vill inte flytta ditt än

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av carodiaz, 13 januari 2015.

  1. carodiaz

    carodiaz Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!!!
    har funderingar på att köpa en lägenhet i Teneriffa men inte flytta dit än.
    är det någon som vet hur man kan göra??
    vem kan man köpa då? kan man hyra ut den ibland?
    graciass
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej igen!

    Den här tråden du startade innan så har du en massa länkar
    som har bostäder att köpa på Teneriffa.
    http://spanienforum.se/teneriffa/9737-att-flytta-till-tenerffa.html

    Om du hittar nån bostad du kan tänka dig så tar du kontakt och lägger ett
    bud...pruta. Men man måste ju vara där och se dom.
    Får du ja på budet så kontaktar du en advokatfirma som kan köp/sälj-
    processen för den är ju lite "komplicerad". Kostar lite men det vinner man på
    i slutänden så man inte blir lurad. Någon här kanske vet nån bra advokatfirma.
    Man måste ju hos notarien kunna spanska eller ha tolk i vilket fall som helst´.
    Kan ju också finnas bostäder på svenska Blocket. OBS att där finns två säljsidor numera -
    en för privat och en för företag för Spanien.

    Chao P :sol:
     
    Last edited: 13 januari 2015
  4. carodiaz

    carodiaz Ny medlem

    Blev medlem:
    11 januari 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    mina planer är att åka till Teneriffa i sommarn och vinter.. håller på och kollar på massor av lägenheter eftersom jag har en dotter som sitter i rullstol. så är det en speciell lägenhet. inte lätt ska ni veta och sen förstår man inte alla regler som gäller när man inte är spansk medborgare ju... och jag har tänk flytta dit när jag pensionera mig...och det har jag inte så många år kvar :)
     

Dela sidan

Laddar...