Transportera klocka Torrevieja-Sverige

Diskussion i 'Torrevieja' startad av louisee, 7 maj 2015.

  1. louisee

    louisee Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag är just nu på semester i Torrevieja (åker hem söndag 10:e) och köpte mig häromdan en ganska stor väggklocka på marknaden här. Insåg först när jag kom tillbaka till lägenheten att den inte går i min resväska och efter att ha kollat runt lite att den är alldeles för stor för någon resväska alls..
    Har funderat på att checka in den som specialbagage men är rädd för att den kan gå sönder i flygplanet under färden?
    Det jag funderar på är om det finns nång svensk här som har en bil som ska till Sverige och har lite plats över för min klocka??
    Den är 60x58 cm, väger cirka två kilo. Klockan kan förvaras här i lägenheten då jag känner personen som äger den tills dess att jag hittar någon som är villig att köra hem den. Klockan kan hämtas var som helst i Sverige.

    Hoppas det finns någon vänlig svensk själ som vill hjälpa mig graciass

    Saludos Louise
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. drutten42

    drutten42 Ny medlem

    Blev medlem:
    20 november 2014
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Ta kontakt med Djuvfeldts transport AB ett åkeriföretag som kör varor mellan bl a Sverige och Spanien. De har lager i Torrevieja. Det är en firma du kan lita på. Vad kostnaden blir för din klocka får du fråga åkeriet.
    I Torrevieja har de en person, Torbjörn, som du kan kontakta. Tfn: +34 628942090.

    Till slut måste jag tacka alla er som skriver på forumet. Utan er hade det inte alls gått lika bra att skaffa lägenhet i Torrevieja. Och utan er hade vi inte heller hittat till alla ställen vi behövde besöka för att bygga upp vårt nya hem.
    Återigen Jättestort TACK, Ingen nämnd och ingen glömd
     
    pozuela och erkki gillar detta.
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har fraktat ganska stora saker som handbagage. I en plastkasse köpt på China Bazar.
    Den har aldrig vägts in eller ifrågasatts för jag har haft den hängande över axeln, lite ledigt sådär :)
    Men den måste få plats på hatthyllan, annars blir det problem.
     
    pozuela gillar detta.
  5. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Rinconadas idé är ju ganska bra. Men då är ju frågan vilket flygbolag ni åker med, de är ju olika tjuriga med det där.

    Från deras hemsidor:
    Norwegian
    Norwegian tillåter ett handbagage per passagerare (max 10 kg - 55 x 40 x 23 cm) och dessutom ett litet personligt föremål, t.ex. en liten pc väska eller en liten handväska. Det lilla, personliga föremålet skall lätt kunna placeras under sätet framför dig.

    RyanAir
    En kabinväska som väger upp till 10 kg med maxstorleken 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 liten väska upp till 35 x 20 x 20 cm kan medföras per passagerare. Extra/förstora kabinväskor kommer att nekas vid gaten, eller om möjligt, placeras i flygplanets bagageutrymme mot en avgift på £50/€50 (statlig moms gäller vid inrikesflygningar). På italienska, spanska, portugisiska och tyska rutter tillkommer moms enligt gällande statlig taxa.

    Men det är ju många som bilar hem nu, hoppas någon kan hjälpa dig!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Åker man med SAS så har de högre lockrar och klockan borde få plats. En del SAS plan har också längre mellanrum mellan stolarna och kanske kan klocka på plats på golvet vid dina fötter. Lycka till.
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag minns inte vilka bolag jag har flugit, de är olika. Men de ser ju att den där Chinakassen går att "skrynkla ihop" vid behov och har aldrig bråkat om det.
     
  9. louisee

    louisee Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för tipsena! Jag skickade den med åkeriföretaget idag, kostade en del men då kommer den hem hel i alla fall!

    Tack ännu en gång och ha en bra helg allesammans
     
  10. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Vad betalade du? Kan vara intressant att veta...
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. louisee

    louisee Ny medlem

    Blev medlem:
    22 januari 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    1000 kr...
     
  13. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Oj... ¡Mucho dinero!
     

Dela sidan

Laddar...