Träna Cykel

Diskussion i 'Semester i Spanien' startad av Stef, 12 mars 2014.

  1. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Hej

    Undrar om nån som är nere runt Torrevieja Orihuela Costa i slutet på Mars/början på April, som är ute och cykeltränar och skulle kunna tänkas vilja ha med en trind otränad och blek cykelkompis som vill lära sig några cykelvägar.


    Tänkte hyra racercykel någonstans, men kommer nog köpa nåt billigare mtb aktigt så kan ev hänga med på en sån tur också.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Klub Torrevieja har cykelturer varje (? ) vecka. De cyklar olika rutter varje gång. Man kan gå med gratis i klubben.
     
  4. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Jo jag såg det, men på de bilder jag såg av cyklar och klädsel där så verkar de vara mer några mil i promenadtakt vilket i sig kan vara trevligt, men jag är mer inne på träning än "aktivitet" så tänkte mer 6 - 10 mil i svetto takt.

    Fast de kanske har olika grupper och inte bara mys cykling?
     
  5. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Du har ju Club Ciclista Torrevieja.

    torreviejasportscity.com
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Tackar, ser intressant ut, ska kolla hur de kör :)
     
  8. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej, jag åker ner nästa fredag och tänkte köpa en cykel där nere för att kunna träna lite, jag har cyklat runt lite förut då jag hyrt mtb! Tänker försöka hitta lite nya vägar att cykla på nu :) ska cykla Vättern runt så alla mil behövs! Kanske vi kan cykla lite tillsammans under tiden jag är nere.. Mats
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Bra cyckelvägar (och även för promenader eller hästar) är "Vias verdes" Det är gamla tàgbanor där de har tagit bort rälsen och nu kan man gà, rida eller cyckla pà dessa.

    Ofta väldigt vackra, genom tunnlar (ficklampa behövs) viadukter etc.

    Inte precis för att träna för Tour de France.. men för oss vanliga döda rekommenderas det.

    viasverdes.com
     
  10. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Låter kul, kommer nog hyra tills jag tar ner gamla cykeln i Sverige när jag köper ny i Sverige.
    Kommer dock köpa nån vanlig cykel att köra till stranden med, kanske rent av en elcykel :cool:

    Du kan få lite tips om hur ta sig igenom vättern på bra sätt om du inte kört innan.

    @Nalle hänger de vägarna ihop eller är de utlagda här och där?
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Tips är alltid bra att få:) blir tionde rundan nu sen får d nog varathumb
     
  13. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!, f´låt om jag skojar till det, blev full i skratt och hoppas att dessa vägar även rek. för oss vanliga dödliga, tänkte på det man kan se på film och TV; Zombiesar, Walking deads m fl ;-))

    Varma hälsningar,
     
  14. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    @Stef de ligger utlaggda lite här och där. Finns en i Torrevieja. Som gàr längs den södra saltsjön. Gà in och kolla pà deras hemsida, finns pà engelska ocksà.

    @ Femina ;)
     
  15. stoppbock

    stoppbock Ny medlem

    Blev medlem:
    16 september 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0
    Kolla på Norska sjömanskyrkan Torrevieja - sykkelgruppen! De går "på tur" också!
    Och har många andra intressanta program!
     
  16. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Haha då har du åkt fler än mig så då får du vara mentor ;)

    Jag skickar över mitt tel på internmess, vet inte hur lång tid de tar att få Internet.
     
  17. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Blev inte alls som man tänkt sig, först kom snickarna och rev köket mycket tidigare än planerat sen blev de strul med installeringen av varmvattenberedaren (elen) sen skulle vi få ett kök gratis då snickaren skulle byta ett som var nästan nytt, när ägaren till de kom ner och vi kollade köket så var de inte nytt bara lite använt men fuktskadade trädelar i botten...
    Så då har vi tappat en vecka utan kök även om vi nu iofs har fått spis/ugn, fläkt och diskbänk gratis.
    Sen har båda ställena jag tänkt hyra cykel på allt i racerväg uthyrt och inte haft tid köpa ny heller då den mesta tiden lagts till att köpa ihop boendet...

    Här hade man räknat med 20 - 40 mil och de blir inte en meter :(
     
  18. Femina

    Femina Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2013
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Stef, vilket missflyt :( Du får hoppas på desto mer av cykelträning nästa tillfälle som ges! Hörde precis att Norwegian tar 350 kr i frakt f cykel. Då r bara frågan om flygbussen ger okey, också..
     
  19. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Jo köper nog ny cykel hemma och tar ner nån av de gamla, men de blir senare, får hoppas på bättre väder i Sverige :)
     
  20. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tråkigt att höra om alla missöden Stef. Men det ska bli bra i slutändan får vi hoppas.
    Och cykla kommer du göra. Garanterat. Lycka till!
     
  21. matte61

    matte61 Medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2012
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    1
    Hola Stef, synd med missberäkningar i byggprocessen men nu är väl det avklarat ändå..think Jag köpte skaplig mtb på dechatlon och hann med 44 mil under veckan jag var där ;;;) mötte väldigt många cyklister under tiden och upptäckte fina vägar och områden runt SAN Miguel, torremondo, los Montesinos.. Lycka till i cyklandet och i byggprocessen i spansklandet.. Mats thumb spainsmile
     

Dela sidan

Laddar...