Torrevieja marknaden fredagsmarknaden plats?

Diskussion i 'Torrevieja' startad av Hasseg59, 18 juni 2016.

  1. Hasseg59

    Hasseg59 Ny medlem

    Blev medlem:
    5 april 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Hasse!

    Nej den kommer nog inte att flytta i sommar...(tror jag) fattas logistik eller
    andra byråkratiska bekymmer och kanske bussproblem...
    700 säljare ska ju bli nöjda :)
    Vi har en tävling på Torrebloggen om när den flyttar :D
    Få se vem som vinner, kommer inte ihåg vilken månad vi
    skrev våra datum. Vinst 2 semlor - som jag får betala :giggle:
    https://torrebloggen.com/

    Chao P :coolsmilie:
     
    Last edited: 18 juni 2016
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag frågade några försäljare igår om de visste ett datum men icke sa nicke. Inte ens de vet och de ska väl veta först av alla eftersom de är i pole position?
     
  5. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Nej och dom vill ju inte flytta heller :) Det sista jag hörde var att
    dom har blivit lovade transferbuss och upphandla det tar visst en
    väldig tid...alternativet är väl att utöka C-bussen på fredagar...mitt tips :)
    Fast den går kanske inte där folk vill stiga på.
    Alltså man kan inte veta säkert...den nya platsen har ju varit klar
    i ca 3 år och flytt har det snackats om i 15...

    Få se vem som vinner semlorna...blir det inte i år får vi gissa på nya datum
    nästa år. 4 november tror jag mitt datum är thumb

    Chao P :sol:
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Hasseg59

    Hasseg59 Ny medlem

    Blev medlem:
    5 april 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för era svar
    Då vet vi lite mer
    Mvh Hasse
     
  8. Lesspåregn

    Lesspåregn Medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2015
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    4
    Är det någon som vet något mer nu..? Jag är övernöjd med att bo mitt i marknadsområdet, och hoppas inte på nån flytt snart...
     
  9. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271

    Det är ett stort säkerhetsproblem med att ha marknaden där den f.n. är. Om något händer och ambulans, brandkår, osv måste fram så är det ganska hopplöst läge.
    /Helen
     
  10. Lesspåregn

    Lesspåregn Medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2015
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    4
    Har den flyttat än..?
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej!
    Det sista budet som jag läste i El información nyss är att "nedräkningen har börjat"...Godkänt flytt från La Junta (Alicanteadmin?) nu...
    Nu ska los vendedores /säljarna som är ca 700 informeras...Trodde jag var gjort för flera år sen :D
    Skulle ha flyttats 3 el 10 mars men...före påsk har nämnts. Dags nu, för farligt att ha den på över 10 gator som blockerar räddningspersonal av
    alla kategorier. Tycker jag alltså, och många spanjorer, jag vill inte få en stroke mitt i. Då är ju varje sekund värdefull och ingen kan komma fram med hjälp.
    Chao P:cool:
     
  13. Eva Hedenström

    Eva Hedenström Medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag tycker det är konstigt att politikerna anlägger en ny marknadsplats i närheten av simhall mm för skattebetalarnas pengar, de ska också fixa så det går en gratis buss till marknaden för skattepengar. Men, denna marknadsplats används en dag/vecka. Det finns en fin saluhall inne i Torrevieja som gapar med lediga utrymmen, det finns massor med kläder- sko-, väskaffärer mm i stan som har ev anställda och som har öppet i alla fall 6 dagar i veckan och betalar hyra samt skatt. De som står på marknaden betalar troligen ingen skatt till Torrevieja, dock en avgift för marknadsplatsen. Men, det vore väl rättvisare för skattebetalarna att de näringsidkare som har valt att ständigt hyra månad ut och månad in i Torrevieja inte får illojal konkurrens av politikernas "affärssinne". 700 marknadsstånd varje fredag gör ju att många affärsinnehavare står med tomma butiker den dagen. Förstår inte varför näringsidkarna i Torrevieja inte protesterar. Någon som vet?
     
    rosaleda gillar detta.
  14. Eva Hedenström

    Eva Hedenström Medlem

    Blev medlem:
    6 mars 2011
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    6
    Torrevieja byter ju snart borgmästare, den nuvarande sitter ju två och så kommer en ny in. Då kan den nya skylla på den tidigare borgmästaren,, om flytten blir ännu mer försenad:)
     
  15. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej ja vilka bekymmer ni har om marknads platsen har aldrig läst eller hört om att det hindrar ambulans eller annat att komma fram .Men ni bor inte här så hur kan ni veta ?????
     
  16. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Vilka ni har bekymmer? Att du inte läst och hört om det stora problemen med att ha en sån stor marknad i centrum betyder ju inte att det inte är
    stora problem varje fredag. Ingen hantverkare kan jobba på 10 gator eller hämta sitt materiel på fredagar. Ingen taxi kan hämta om du ska
    till flygplats,vårdcentralen eller sjukgymnast. VårdC blir överlastad dom andra dagarna i stället.
    Överallt är det dubbelparkerade bilar och folk har i åratal klagat i Nueva T bl a av parkerade bilar på trottoarerna. Bussarna måste
    ta andra färdvägar och stannar inte vid ordinarie hållplatser. Långt att gå för handikappade och äldre. Eftersom det är så trångt så blir det ficktjuveri och annat
    elände. Och som sagt inga utryckningsfordon kan komma fram på gatorna till varken boende, handlare el besökare. Bli inte akut sjuk en fredag!
    Jag har själv stått och titta på när ambulans försökte ta sig fram till huset mittemot, den kom inte ens in på gator innan stånden för där står
    alla handlarbilar. Nu var det i hörnet på marknaden och dom fick gå 100 m med båren och porten var blockerad av nasare...
    Varje torsdagsnatt så måste kanske uppåt 1000 fordon flyttas till andra delar av stan.
    Läser du spanska tidningar? Och du bor ju inte i Torre. Men du ville väl bara provocera antar jag.
    P :eek:
    PS: Glömde sopberget och dom svinaktiga föroreningarna då det inte finns toaletter att tillgå Städningen vara sedan till ca 17.30 så det är avstängt precis hela dagen.
    På nya stället blir det breda gator, toaletter och parkering för säljarna... DS
     
    Last edited: 16 mars 2017
    rosaleda, tierp, Ricardo70 och 4 andra gillar detta.
  17. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Eva:
    Saluhallen La Plasa är till salu för 531000E...Bara 676 kvm man kan använda.
    Och parkeringsproblem i centrum även om det finns några parkeringshus men det kostar och därför står "alla" på gatan
    redan nu.
    https://www.idealista.com/inmueble/35901008/
    Gratisbuss till nya marknadsplatsen tror jag inte det blir utan C-bussen får en extra hållplats utanför har jag läst.
    Troligen så blir det extraturer då på fredagarna, nåt annat vore konstigt.
    Tror det blir bättre för affärerna inne i Torre C när det blir flytt och om dom tog bort siestastängningen som ju inte gagnar
    någon.
    Chao P ;)
     

Dela sidan

Laddar...