tips på ljudböcker?

Diskussion i 'Övrigt - Ordet är fritt' startad av gustav, 18 januari 2008.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. gustav

    gustav Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag behöver nya ljudböcker att lyssna på, alltså jag är ute efter förslag.
    För att ge lite hints så är det bästa jag hört conn igguldens böcker om cesar, underbar serie. Sen diggar jag Arn extremt mycket.
    Böcker i den stilen, eller däckare som dom av stieg larsson/läckberg funkar också.

    Gör ju inget om det är en serie böcker så man kan följa samma huvudperson, sånt gillas
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Manolo

    Manolo Är här för att hjälpa dig

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    50
    Jag tycker ju mycket om att lyssna på Herman Lindqvists böcker när jag kör långa sträckor med bilen, men det är som sagt en fråga om smak. En av mina vänner brukar lyssna på Viveka Lärn, när hon promenerar.
     
  4. lundin

    lundin Ny medlem

    Blev medlem:
    3 april 2008
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0
    Då rekommenderas Stephen Kings serie om Det mörka Tornet, del 4 av 7 kommer ut på svenska nu i veckan och där följer man samma person/er under större delen av serien, väldigt bra gengreblandning och väldigt bra läsning oavsett vad man gillar skulle jag vilja påstå.
     
  5. Patrick

    Patrick Admin

    Blev medlem:
    9 januari 2008
    Inlägg:
    1.140
    Mottagna gillanden:
    31
    Steven Saylors deckare som utspelas i romarriket ~50 år före kristus eller Valerio Massimo Manfredis böker som också utspelas under romartiden.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Spaninvest

    Spaninvest Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har nog lyssnat på 70 böcker de sista tre åren.

    Några favoriter:

    Peter Englund - Ofredsår
    Peter Englund - Den oövervinnerlige

    Jens Lapidus - Snabba cash (bra uppläsning)

    Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor och de andra två

    Mari Jungstedt - Fem böcker om kommissarie Knutas i Visby ("Den du inte ser" är den första)

    Jan Guillou - Hamilton böckerna (Tomas Bolme läser riktigt bra!)

    Mina erfarenheter säger att det inte ska vara för "svår" litteratur, kriminalromaner och thrillers är de bästa att lyssna på.
     
  8. betty

    betty Ny medlem

    Blev medlem:
    15 januari 2008
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    1
    Om du inte har något emot fantasy rekommenderar jag Wheel of Time av Robert Jordan.

    Den engelska uppläsningen är förvånansvärt bra och med 12 mastodontböcker inlästa av samma par är det en evighet av nöje. När man efter ett tag "hör" vems dialogen är på hur de läser har an fått en extra dimension.
     
  9. garcia

    garcia Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2008
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Lyssnar också på mycket ljudböcker. Tycker Håkan Nessers böcker är bra dessutom läser han själv sina böcker och bra också.
    Annars deckare även för övrigt t ex Anna Jansson, Läckberg. Men även Herman Lindqvist som är rolig att lyssna på. Har inte fått tag på serien om Rom av Iggulden än, är tydligen alltid utlånad så den är säkert bra:)
     
  10. Spaninvest

    Spaninvest Ny medlem

    Blev medlem:
    10 januari 2008
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0
    Håller med Nessers böcker är bland de bästa! Läckberg läser min fru mycket, herman är ju också jättekul.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. cynthia

    cynthia Ny medlem

    Blev medlem:
    9 februari 2008
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag tycker Liza Markunds böcker är helt ok. Särskilt de om Annika Bengtzon, Katarina Ewerlöf läser de mycket bra :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

Laddar...