Tips på bra affärer

Diskussion i 'Albir-Altea' startad av LenaG, 5 maj 2014.

  1. LenaG

    LenaG Ny medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, har precis köpt ett hus i Altea/Albir området och behöver göra en del inköp. Tacksam för tips och på bra affärer i området för ex handdukar, lakan, täcken kuddar mm. även Andra tips och råd mottages tacksamt.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. stigbo

    stigbo Medlem

    Blev medlem:
    20 november 2012
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej! På Jysk i La Marina hittar du lakan i 100 % bomull, vilket visade sig vara lite svårt i andra småaffärer. På Jysk köpte vi allt för sov- och badrum. Övrigt hittar man säkert på "affärsgatan" mellan Albir och Altea, men vi köpte möbler nere i San Juan. Där ligger möbelaffärerna på rad.
    Vi köpte i Albir hösten 2012.
     
  4. LenaG

    LenaG Ny medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Toppen, tack snälla för svar. En annan fråga som kanske är dum men har man samma mått på täcken, kuddar och påslakan i Spanien som i Sverige?
    Vi har åkt några gånger mellan Albir och Atea men affärsgata vet vi inte om vi såg. Är det om man fortsätter på samma gata från Albir norrut innanför strandgatan?
     
  5. Ravnahalla

    Ravnahalla Medlem

    Blev medlem:
    27 februari 2014
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0
    Var på Jysk i helgen. De har alla möjliga storlekar på täcken, kuddar, påslakan. En förkärlek till större kudar och täcken. Men som sagt alla möjliga storlekar hade dem.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Spanska kuddar är smala, avlånga "korvar" i olika längder, tom för dubbelsäng. Men det finns andra storlekar.
     
  8. svennebanan

    svennebanan Medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    8
    Holaa
    Äffärsgatan kommer strax efter du kört förbi Mcdonalds(Albir)men före du kör in i Altea. Det heter Cap Blanch tror jag.
    Vägen har en parallell väg innanför träden och buskarna typ boulevard.
    Där finns det en del möbel och inredningsaffärer. Du har även ett Mercadona där.
    Brukar själv springa mycket i "Kinesaffären" där det har allt möjligt och är billigt.
    //Stefan
     
  9. Franco

    Franco Ny medlem

    Blev medlem:
    2 augusti 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    köpalägenhet

    Hej !

    Kan inte hjälpa dig med din fråga om lämpliga affärer tyvärr.

    Roligt att höra att du nyligen köpt något objekt i Altea. Jag är intresserad av
    att köpa någon form av bostad också.

    Det är kanske framfusigt att fråga dig om lite råd hur du gick till väga
    och vem du anlitade som advokat och jurist vid ditt köp. Information samt lite upplysningar om detta hade varit guld värda för mig.

    Jätte jätte tacksam för ett svar om du har möjlighet .

    MVH Franco la macchia
     
  10. LenaG

    LenaG Ny medlem

    Blev medlem:
    10 februari 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Franco, har skickat dig ett privat meddelande.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. svennebanan

    svennebanan Medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    8
    Edit: Kinesäffären heter Eco Price och har som sagt allt mellan himmel och jord. Kvalitén på sakerna skiftar men är som sagt billig.
     
  13. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Ett ganska gammalt inlägg, men eftersom vi just köpt en fastighet i Altea delar jag gärna med mig av våra egna erfarenheter i samband med köpet.

    Nu har jag bott och arbetat i Spanien i 25 år och ägt/äger ett antal fastigheter i Spanien, så vi behövde egentligen varken hjälp av jurister, andra "experter", eller hjälp med med språket.

    Av en tillfällighet så "hittade" vi ett charmigt hus i Altea, som vi föll för och som resulterade i ett spontant och oplanerat köp av hus i Altea.

    Nu visade det sig att mäklaren för det aktuella huset var svensk! Trevligt och det visade sig vara en kunnig, seriös och mycket hjälpsam mäklare, som jag utnyttjat mycket mera än vad som egentligen var nödvändigt. Helt plötsligt blev jag en "hjälplös svensk" som köper hus i Spanien. :cheeky

    Vet inte sajtens policy, men jag vill gärna rekommendera Mats på MAX Altea Real Estate Agency.

    Tommy
     
  14. Lars carlen

    Lars carlen Ny medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2014
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    tips på bra affärer.

    Hejsan Lena, jag bodde i La Nucia under 12 år fram till år 2006 då jag flyttade till Asien, numera är jag tillbaka i Spanien, men på Sydöstra Teneriffa, Här är klimatet betydligt behagligare året runt än på Costa Blanca, inga alldeles för heta somrar ellekalla vintrar, Jag bor på 500 meters höjd över havet ovh på somrarna håller si temperatreren sig under 30 grader och de senaste 4 vintrarna har det aldrig varit nattemperaturer under 12 C. På Costa Blanca var det ofta frost om morgnarna på mina bilrutor och vinter 2005- 2006 var det 4 cm tjock is i en hink med vatten som hade stått ute på min bakgård under natten. Men för att komma till din fråga, om du kör från Altea bakvägen upp mot byn La Nucia och passerar Järnvägspåret så finns det en kyrklig, "Emaus" loppmarknad i en förrådsbyggnad in till vänster defter spåret säljes allt möjligt, de tar hand om gåvor från dödsbon från bl.a. skandinaviska medborgare och har Svenska Böcker, sängkläder, möbler vitvaror, tvapparater och allt möjligt annat, ungefär som myrorna som Frälsningsarmén i Sverige driver, Om du vill handla skandinaviska matvaror så har supermercado Costa Blanca i Alfaz de Pi stort utbud.
    Om du har några fler frågor är du väkommen att kotakta mig, Lars Carlen.
     

Dela sidan

Laddar...