Tips om distansundervisning

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av Viktoria, 10 september 2012.

  1. Viktoria

    Viktoria Ny medlem

    Blev medlem:
    14 november 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    detta är kanske gamla nyheter som de flesta redan känner till, men jag skriver det ändå. Om någon missat det.

    Jag har försökt titta på olika lösningar på min dotters skolsituation när vi flyttar till Spanien. Jag hade helst velat att hon gick i en spansk skola, men eftersom hon är 14 år, så känns det lite riskabelt då det ju kan påverka hennes avgångsbetyg från grundskolan negativt. Hade hon varit yngre så hade jag inte tvekat. Jag vill ju att hon ska få den sociala biten som följer med en lokal skola. Och språket, naturligtvis.

    Men om man nu bortser från det så finns möjlighet till distansundervisning från Sverige. Skolpeng gäller om man uppfyller vissa kriterier, men annars går det att betala för det, om jag fattat rätt. Och det är inte allt för dyrt. Dessutom kan man välja att bara läsa vissa ämnen, t ex svenska.

    Här är länken:http://www.sofiadistans.nu/

    Den gäller grundskola, men det finns också gymnasier som har distansundervisning.
     

Dela sidan

Laddar...