Svensk Bilprovningen i Spanien

Diskussion i 'Resa med bil' startad av Raid&sara, 12 mars 2014.

  1. Raid&sara

    Raid&sara Ny medlem

    Blev medlem:
    12 mars 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla vi har köpt ett hus i los altos för ett år sedan varje gång vi flyger ner så hyr vi en bil men nu tänkte vi köra ner en bil o parkera vid flyg platsen Alicante ,min fråga är någon vet om man kan besikta svensk regad bil i Spanien och vad kan det kosta oss att parkera bilen vid flygplatsen ,vi vill ha lite info om det ,eller om man köpar spansk bil blir det billigare ? Tack
    Med vänlig hälsning, Raid&sara
     
    Last edited: 12 mars 2014
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Ingen bilprovning längre
     
  4. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Vi köpte bil i Spanien för snart ett år sedan och har sen parkerad vid flygplatsen och är jättenöjda.
    Vi har den stående hos http://www.europarkingalicante.com/longterm.php
    och betalar 285€ om året och då ingår det 12 gånger och hitentils har dom alltid kört upp bilen till oss var gång någon kommit ner, nu uppe i 8g.

    //Eckhoff
     
  5. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Vi har använt oss av Robertocar i många år. Mycket pålitliga och billiga. 260€/år. Peter, ägaren, är svensk.
    rocio
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Vad ingår i detta pris? Varför jag frågar är att dom vi anlitar ligger rakt över gatan till flygplatsen vilket gör att vi aldrig har spilltid samt vi får tvättat bilen utvändigt varje gång vi får bilen 12g/år vilket jag tycker är värt mycket samt det faktum att dom hittills kört upp bilen till oss och våra grannar som ville vara bekväma förra veckan och ville lämna på flygplatsen fick ändats betala 1.50€ extra för denna service. En annan sak, min svägerska var nere och skulle hyra bil i fjor höstas 6pers. men det blev för dyrt var dom ringde mig och fråga om det fanns möjlighet att låna våran. Efter kort samtal till företaget körde dom upp bilen till flygplatsen för 10€ extra och dom ville ha en kvart för att plocka fram den på så kort varsel vilket jag har lovordat dom med och svägerskan blev överlycklig.:):)

    //Eckhoff
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Eckhoff!
    Biltvätt kostar från 5€ och dom kör inte fram bilen utan dom kommer och hämtar oss och kör oss till bilparkeringen. Den ligger 5 min. från flygplatsen. Eftersom vi bara åker ner 2-3 gånger/år så jag vet inte hur många gånger dom hämtar gratis.
    rocio
     
  9. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag skrev ett inlägg om vad som ingick mm men det blev förmodligen raderat:arg:
    Men det ingår tvättning på utsidan av bilen när vi hämtar samt att dom mestadels (alltid hitintills) kör upp bilen.

    //Eckhoff
     
  10. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Hej Eckhoff.

    Ingen har raderat ditt inlägg, men jag såg att det hade hamnat som en egen tråd. Har sammanfogat dessa nu. Hoppas det funkar.

    Göranthumb
     
    Last edited: 13 mars 2014
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
  13. Eckhoff

    Eckhoff Medlem

    Blev medlem:
    3 mars 2012
    Inlägg:
    570
    Mottagna gillanden:
    3
    Tack Göran, ja det var märkligt när jag tryckte citat.thumb

    Tyckte också det var märkligt att kommentaren skulle ha blivit raderad.

    //Eckhoff
     
  14. Raid&sara

    Raid&sara Ny medlem

    Blev medlem:
    12 mars 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla vi tackar er så mycket för all information och tips .Med vänlig hälsning, Raid&Sara
     

Dela sidan

Laddar...