studera i Madrid?

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av Selma, 10 december 2010.

  1. Selma

    Selma Ny medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, först var jag inne på att studera i Salamanca, men nu har jag ångrat mig lite och är inne på Madrid.
    Så jag behöver lite info om Madrid, vad är bra o veta innan man åker? Hur är människorna, utelivet och livet i allmänhet i Madrid?
    Jag tänkte alltså åka på en språkresa, finns det någon mer som funderar på Madrid nu på vårterminen som kommer?

    Tacksam för all info! :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Madrid är en storstad där det finns allt. Mycket uteliv för allas smak, men man kan även hitta lugnet om man vill.
    Boendet är (var) dyrt, tycker jag, men så är det ju i alla storstäder. Dessutom kan det bli långa transportsträckor, men metron fungerar utmärkt.
     
  4. Lintz

    Lintz Ny medlem

    Blev medlem:
    19 september 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0
    Som Rinconada nämnde så är Madrid stort, du har massor med barer och nattlivet är enormt. Transport sträckorna är som med vilken annan stad som helst, runt 5km vart man en skall. För pluggande kan du tex ta Complutense, men du har även Cervantes.
     
  5. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Här kommer ett lite sent svar, men någon annan kanske kan ha nytta av detta. Jag kan rekomendera språkskolan enforex. Mycket bra lärare, trevlig atmosfär, och lagom stora grupper. Jag studerade vid 2 tillfällen på enforex i Barcelona.

    Kolla in deras skola i madrid: http://www.enforex.com/spain-madrid.html
     

Dela sidan

Laddar...