Språkkurs i Valencia!

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av cojones, 12 juli 2012.

  1. cojones

    cojones Ny medlem

    Blev medlem:
    12 juli 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej.

    Har planer på att dra ner till Spanien, närmare bestämt Valencia för att studera spanska i ~10 veckor och jag har ett par frågor! :)

    1. Stämmer det att spanskan i Valencia är väldigt "ren" och lätt att förstå?

    2. Skulle du rekommendera Valencia till en 19-årig kille som vill lära sig språket, festa, besöka många platser och lära sig om landet, få lite miljöombyte och helt enkelt ha en trevlig tid i Spanien? Om inte Valencia, vilken annan stad skulle du rekommendera mig?

    3. Jag har läst på många språkskolors hemsidor och sett att man har alternativet att välja mellan "Standard kurs" och "Intensiv kurs". Får man mycket tid över trots att man väljer intensiv kursen och är det stor skillnad prismässigt?

    4. På språkskolornas hemsidor ska man kryssa i vilken nivå man ligger på. Jag har läst Spanska steg 3 till steg 5 och MVG i samtliga kurser, vilken nivå bör jag då ligga på enligt språkskolornas mått?

    5. Blir det billigare att hyra lägenhet istället för att betala för boendet som skolorna erbjuder? Vilka hemsidor ska jag söka på och går det att fixa innan man drar ner eller ska man göra upp det på plats?

    Har ni skolor att rekommendera eller tips/erfarenheter från liknande resor så dela gärna med er. Nu blev det många frågor men jag hoppas någon orkar vägleda mig i denna djungel!


    Saludos spainsmile
     
    pozuela gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    I Valencia har men egen dialekt "valenciano", men jag troe att skolorna undervisar i "castellano". Jag vet inte mer om skolorna i Valencia, har studerat i Alicante. Bra kriterium torde vara att skolan e godkánd av CSN, Cervantes Instituet eller liknande.

    Valencia har ju allt vad en ung eller áldre person skulle vilja ónska. Finns mycket historia, kultur, modern arkitektur, havet och stranden...

    Jag har alltid tagit "intensivkurs" fór att fá ut det mesta mójliga. Dvs man fár ett antal extra timmar mer.

    De skolor som jag kánner till har egna tester som man ska góra innan man bórjar, fór att hamna pá riktig nivá. Men har du steg 5 sá borde du ta kanske "avanzado" eller vad deras nivá nu skulle kunna vara. Olika skolor har lite olika betáckningar.

    Mitt boende i Alicante anordandes av skolan. Jag vet inte om jag hade hittat billigare annanstans. Jag bodde mycket centralt och i bra lágenheter, med andra studerande. Vi hade var sitt sovrum och delade allt annat. Det var inga problem fór skolan hade satt upp allmánna regler som var bara att fólja. Gjorde man inte det fick man bassning av skolan och jag vet om en kille som blev av med sitt boende och skolplats (vid en annan skola) fór han gjorde mest som han ville...

    Den skola jag studerade vid var Proyecto-español, i Alicante. De har skolor i Madrid, Barcelona och Granada ocksá.
    Lycka till!
     
    pozuela gillar detta.
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Cojones välkommen till forumet spainsmile

    Om du läser bakåt i massor av trådar i denna kategori
    "studier" så hittar du kanske mer tips.
    Om du inte redan gjort det :eek:


    Ciao P :sol:
     
  5. cojones

    cojones Ny medlem

    Blev medlem:
    12 juli 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Längesen jag var aktiv i den här tråden men kom och tänka på en fråga! Har läst att väldigt många råder en att fixa boende och kurs på egen hand istället för dessa stora företagen som sysslar med språkresor eftersom det blir mycket billigare. Men hur går man till väga? Hur hittar jag skolorna, hur anmäler jag mig? Var letar man lägenheter? Är det bäst att fixa på plats eller går det att kolla på nätet hemifrån?
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Du kan testa med att Googla. Tex studera spanska, study Spanish in Spain, estudiar español...
     

Dela sidan

Laddar...