Plugga i Spanien - Hjälp!

Diskussion i 'Skolor och Studier i Spanien' startad av Agnes, 15 augusti 2012.

  1. Agnes

    Agnes Ny medlem

    Blev medlem:
    15 augusti 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! :) jag och en kompis gick ut gymnasiet nu i våras och planerar nu att åka till Spanien i början av nästa år för att plugga. Planen är att bo där ca 6 månader. Dock vet vi inte riktigt hur vi ska gå tillväga...

    ska man åka med en organisation eller på egen hand?

    Vilken stad ska man åk till? Vi överväger just nu Valencia eftersom det är en storstad och ligger vid kusten..

    Hur går man tillväga med boende? Vi vill helst hyra tillsammans med andra studenter från olika länder - kan man annonsera någonstans? Vilka sidor är pålitliga?

    Hur lätt är det att få jobb; tex café (vi båda kan redan tala lite spanska)? och går det att plugga 3 månader + jobba 3 månader - även om man bor i någon form av studentboende?

    Hoppas någon här har erfarenhet och kan svara på lite av mina frågor! Tack på förhand :)
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola, Välkomna hit! Jag har studerat i ALicante under fyra somrar hos Proyecto-español.
    Den skolan har allt som du frågade efter. Man kan bo i bostäder som skolan ordnar, med andra studenter. Skolan kan också hjälpa till att skaffa jobb.

    Mer info: http://www.proyecto-es.com/

    Skolan ligger väldigt centralt i Alicante, man har nära till allt. Dessutom är deras kurser prisvärda och man får mycket för pengarna man satsar, om man vill studera dvs. Jag kan verkligen rekommendera dem för de tar väl hand om alla elever och ordnar mycket olika saker utanför skolan sá att ingen behöver känna sig ensam och utanför (om man inte själv vill). Alla är välkomna att delta i alla deras aktiviteter och fester. Lycka till!
     
  4. Agnes

    Agnes Ny medlem

    Blev medlem:
    15 augusti 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tackför tipset! :)
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    För all del. Om du vill veta mer om just den skolan kan du skicka ett PM till mig sá berättar jag mer. Och svarar sá gott jag kan.
    Fö finns skolan på FB.
    :)
     

Dela sidan

Laddar...