Planerar att flytta till Costa Blanca

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av andela, 24 april 2011.

  1. andela

    andela Ny medlem

    Blev medlem:
    23 april 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tittar just nu på ett permanent boende i Spanien, efter många internet sidor så upptäcker jag att det finns samma bostäder hos de olika mäklarna. Vissa mäklare finns etablerade här hemma i SE men enl bolagsverket har de aldrig deklarerat. Ett mäklarbolag kör taxi på österlen!!!

    Skulle vilja veta vilken mäklare man ska använda sig av??

    Andela
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det är vanligt i Spanien att flera mäklare säljer samma objekt, ibland till olika priser.
    Då kam man välja dem som annonserar till det billigaste...och se vad som händer. Lycka till!
     
  4. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola Andela, välommen till forumet!

    Ja du det är en djungel med dessa mäklare. 1000-tals har lagt ner sen det blev kris och bostadsbubblan sprack och nu poppar det upp massor igen när det börjar säljas mer....
    Det är inte lätt...Om dom har telefonnummer i Sverige beror det nog ofta på
    att dom samarbetar med någon (delägare?) här nere och eftersom dom flesta
    som vill köpa inte pratar spanska så är det ju en "affärsidé" och ha ett svenskt nummer där man kan prata på sitt språk. Får kanske provision eller något.

    Svårt att råda men det finns ju de "stora" mäklarna hemma som nästan alla har
    bostäder i Spanien också. Kanske du kan se det på Hemnet eller Bovison.
    Tycker dom tar stora arvoden men...
    Ofta när man ser ett - som man trycker- bra objekt på nätet så kommer frågan..
    Mäklarfirman...seriös? Dom flesta spanska är ju så seriösa att dom säljer som dom ska...men man måste har en gestoria/asesoría dvs juristkontor i ryggen som kollar upp allting anser jag.

    I dag skulle jag kunna köpa utan men inte när jag var "ny" här.

    Ok, om du ser nåt objekt du vill ha så fråga här i fall någon vet något om mäklare,
    juristkontor, och om priset verkar bra. Jag "kan" ju bara Costa Blanca -området
    som amatör och av intresse men alla på forumet bor ju inte här..

    Ok det blev lite långt som alltid..:D

    Ciao P ;;;;;)
     
    Last edited: 25 april 2011
  5. Cina

    Cina Ny medlem

    Blev medlem:
    4 augusti 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2
    Vet inte om du köpt ännu. Jag kan tipsa om en mkt seriös mäklare som vi köpte bostad genom: losdolsesproperty.com
    De jobbar mer som svenska mäklare och har ett otroligt engagemang för att allt ska bli bra. Också en stor portion tålamod med oss som har många frågor.... ;-)
    Lycka till!
     

Dela sidan

Laddar...