Package lösningar

Diskussion i 'Orihuela Costa' startad av casa2014, 30 augusti 2014.

  1. casa2014

    casa2014 Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag är nytt till forumet. Är nysvensk(ursprungligen asiat) så mitt svenska är uruselt. Hur som helst har jag och familjen köpt en lägenhet i Orihuela Costa(La Cinuelica område) i Maj 2014. Lägenheten är relativt nybyggt, helt obebodd och omöblerad. Vi behöver fixa allt från AC, vitvaror, möblemang på ca 1 vecka´s tid i slutet av september. Jag har tänkt mycket på hur vi skulle fixa det. Har tänkt köpa en hel del från Ikea, Murcia men det kommer att ta tid. Har funderat om man kan köpa paket vitvaror(kyl, ugn, tvättmaskin, mikro mm), paket möblemang för vardagsrum, sovrum, badrum och startpaket med porslin, sängkläder mm av relativt bra kvalite, åtminstone motsvarande Ikea´s kvalite. Dessutom behöver vi fixa kanske nytt lås och säkra fönstren och yttre dörr. Jag är tacksam för alla förslag och råd. Ni som har gått genom samma process är jag tacksam för tips. Ni kan skriva på svenska eller engelska.

    Tusen tack i förväg. Skulle tillfällen finns kan jag bjuda på nudlar med strimlad biff och grönsaker, hemlagat och autentiskt efter jag har gjort i ordning lägenheten.:)

    Med vänliga hälsningar.
     
    Last edited: 30 augusti 2014
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Hola !

    Många av de största byggföretagen tar sina möbel/vitvarupaket från "möbelhuset" Torregrosa i Torrevieja.
    http://tiendas.webmueble.es/N-36961-Torregrosa_Home-Torrevieja--.html
    Det finns en hemsida, men den funkar inte just nu.....
    Dom fixar ett komplett hem åt dig inkl leverans och montering om du talar om att förutsättningen för att du ska köpa är att dom levererar senast om två dagar ( inte om fyra... :) Plötsligt är du före andra ev. leveranser.... Dom har allt, en del kanske kostar mer än på IKEA när det gäller möbler, vitvaror spelar nog mindre roll. Ett annat är Mahersol Hogar, ett byggföretag med egen affär: http://www.mahersolhogar.com/

    Lås till dörrar osv borde din mäklare kunna ha någon som fixar /m
     
    Last edited: 30 augusti 2014
  4. Helen1

    Helen1 Känd medlem

    Blev medlem:
    16 juli 2012
    Inlägg:
    660
    Mottagna gillanden:
    271
    Hej!

    Om ni köper ett paket där även husgeråd ingår så kolla kvaliteten på kastruller/grytor/stekpanna. Vi har sett exempel där möbler håller bra kvalitet men just dessa artiklar är usla.
    Vi har dock ingen aning om var dessa paket har blivit inköpta, annars hade vi berättat det. :)
    /Helen
     
  5. golfman

    golfman Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2
    For hvitevarer kan Millar v/Punta prima anbefales. De kjører hjem. spainsmile
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. casa2014

    casa2014 Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    Adress? Kontakt tel. nummer?
     
  8. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    www.milar.com Butiken ligger i CC Punta Marina där bl.a MacDonalds ligger. På höger sida av N-332, c:a 3-4 km från Torrevieja söderut. Mycket välrenommerad butik med bra priser och service.
    rocio
     
  9. casa2014

    casa2014 Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack, det ligger nära min lägenhet skulle jag tro.
     
  10. Fru Lena

    Fru Lena Ny medlem

    Blev medlem:
    27 januari 2014
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej,

    Vi åkte runt som galningar och jämförde priser och kollade i olika affärer.

    Tv/elektronik köpte vi faktiskt på Carrefour (matkedja ligger i närheten av Habaneras)

    Det finns en jättebra möbelaffär på La Zenia Boulevard. (Ligger på Ovansidan köpcentret)
    Har tyvärr glömt namnet.
    Vi köpte både Soffa, soffbord, köksbord och våningsäng.
    Till mycket bra priser,
    De ordnade Hemleveransen också, bar in och skruvade ihop allt.

    På Euro Shop (ligger mellan Gokart banan och Lidel)
    Vi köpte en hel del porslin ,mattor, dukar och alla våra utemöbler som de lastade in i en skåp bil och körde hem gratis med en gång, Finns oerhört mycket billiga saker här.
    Vi prutade pinsamt mycket på utemöblerna.

    Finns även en Jysk vid punta prima (tycker dock priserna är relativt höga)

    IKEA är ju jättebra på husgeråd, man vet vad man får.

    Lycka till med shoppingen
     

Dela sidan

Laddar...