Ny bostadssajt

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av mixt, 14 november 2016.

  1. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Allting handlar nog om kostnaden. Tror det blir svårt att få framförallt spanska säljare att betala för något som köparna betalat för tidigare. Då menar jag dokumentationskoll etc, inte fotograferingen.

    Sen borde det ju innebära någonform av exklusivitet på objekten, annars förstår jag inte riktigt varför man skulle anlita dem. Men intressant med nya tankar och idéer.
     
  4. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Skummade igenom den och den är ju gratis för privata säljare medans agenter betalar för sina listings. Den enda skillnaden mellan denna sidan och andra är väl att de, enligt dem iaf, kollar ipp de olika objekten sà att de stämmer etc.

    hamnar de högt upp pà google och fàr trafik kommer de att funka, annars dör de.
     
  5. Ulf Nerja

    Ulf Nerja Medlem

    Blev medlem:
    1 september 2016
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    10
    Ja inte blir det lätt för dem att få bärighet på ännu en ny sajt!
    I dag..har ju i princip alla mäklare i Spanien egna hemsidor, dit man enklast går direkt för att se på utbudet! Åtminstone jag gör så....
    Som Nalle säger...kommer de inte högt på Google...godnatt direkt!

    Och att de påstår sig att kontrollera fastigheterna...vilket Bull Shit!

    Vid ett köp så gäller alltid...ETT EGET OBEROENDE JURIDISKT OMBUD!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Ulf Nerja

    Ulf Nerja Medlem

    Blev medlem:
    1 september 2016
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    10
    "hamnar de högt upp pà google och fàr trafik kommer de att funka, annars dör de"
    Alla vet nog inte, att man kan KÖPA sig bra plats på Google!
    De "träffarna" är då markerade på något sätt, så att det framgår att det är annons, och INTE organiska träffar som tagit sig dit på egen kraft!

    MEN hur många vet det här? Var min fundering?


    Själv klickar jag aldrig på "de köpta platserna" utan väljer de under som jag anser bäst uppfyller kriterierna för det jag då söker efter!
     
  8. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Jag har en vag känsla av att de inte har koll. Nu har jag hållit på i flera år och försökt greppa den spanska fastighetsmarknaden och är fortfarande en "rookie" i sammanhanget, men jag tänker inte ge mig. :)

    Bristen på transparens är problemet och sätter utländska köpare i underläge trots att det verkar som motsatsen, med tanke på det galna överskottet.

    Därför är initiativ välkomna och jag tror faktiskt att det finns utrymme, men det vill till att man förstår vad man gör. Det räcker inte med enbart erfarenheter från den svenska fastighetsmarknaden. think
     

Dela sidan

Laddar...